נהגי חברת האוטובוסים אגד הפגינו היום (רביעי) מחוץ למשרד האוצר בשל אי השגת הסכם שיאפשר את המשך תפעולה של החברה. ההפגנה, בהשתתפותם של כ-1,800 נהגים, גובתה על ידי ההסתדרות שמחתה כי הממשלה "מייבשת את אגד" בכוונה להפוך אותם לעובדי קבלן. בין היתר קראו הנהגים "צאו מהמרפסת - אגד קורסת", והונפו בה שלטים עליהם נכתב "נלחמים על הבית" ו-"תנו להתפרנס בכבוד". יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הזהיר שההפגנה היא רק איתות למשרדי האוצר והתחבורה ואם עד יום שני המדינה לא תעביר את הכספים שלדבריו אגד אמורה לקבל תפרוץ שביתה כללית". 



אדרי הודיע עוד כי יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן ציין שהוא מתכוון ללכת עם מאבקם של נהגי אגד "עד הסוף" ובמידת הצורך אף תהייה שביתה במשק. בתוך כך, הזהירה הנהלת אגד שאם המדינה לא תעביר 250 מיליון שקל שלדבריה היא חייבת לה, לא ניתן יהיה לשלם את המשכורות בחודש הבא. בנוסף, טען שהמדינה מנסה לייבש את החברה והיא לא תוכל להמשיך לתפקד אם לא יושג הסכם ויועברו הכספים המגיעים לחברה.



"האוצר קושר לאגד את הידיים"



חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיע הבוקר להפגנה וחיזק את הנהגים: "המאבק של נהגי אגד הוא מוצדק מאין כמותו ואני מקווה שהאוצר יפנים זאת עוד לפני שתתרחש פגיעה גדולה יותר בנוסעי התחבורה הציבורית. האוצר קושר לאגד את הידיים ודורש ממנה להתחרות: תחרות זה מצוין - עובדי קבלן ושכר רעב ממש לא. זה לא צודק וזה לא יהיה".



נהגי אגד בדרכם להפגנה. צילום: מרק ישראל סלם
נהגי אגד בדרכם להפגנה. צילום: מרק ישראל סלם



בתגובה לתלונותיהם של הנוסעים על העיכובים הקשים, הבהירו באגד כי הזהירו מראש שיתכנו שיבושים בשל ההפגנה הגדולה של הנהגים. בהסתדרות לעומת זאת טענו כי הודיעו שבועיים מראש להנהלת אגד על ההפגנה המתוכננת ולא הייתה כוונה שיהיו שיבושים, עם זאת היו טענות גם על מעין "שביתה איטלקית" של נהגים שלא יצאו בזמן.



בינתיים, השיבושים צפויים להימשך עד הצהריים אבל הם עלולים להיות רק הפתיח לשביתה הכללית שעליה מאיימים הנהגים וההסתדרות שתגרום לשיתוק של מרבית התחבורה הציבורית במדינה.