אילנה דיין התראיינה היום (שני) לגל"צ בעניין כתבת התחקיר על ה"אקווריום של נתניהו". על העונה החדשה סיפרה כי להרגשתה "אתה טוב כמו התכנית והעונה האחרונה שלך. אנחנו עובדים על טורים גבוהים, אכפת לנו איך דברים יתקבלו. אני לא חסינה לשום ביקורת, אבל אני כן מתבגרת ומשתנה. אני חושבת שזה נורא יבלוט שבסוף התכנית ייפול דבר. אם יש משהו שמעניין אותי אצלו זה העובדה שכל ביקורת היא מתקפה אישית עבורו וכל מי ששואל משהו הוא בוגד. חושבת שזה יקרה גם לי".


בהמשך דיברה על תחקירים שערורייתיים מהעונות הקודמות של התכנית: "התחקירים על עזרא נאווי ותחקיר גנדי לא באו ממקום פוליטי. אם יש תקלה ערכית נחשוף אותה ואם שר ממשלה תקף מינית נחשוף את זה. אנחנו לא עובדים בשביל אף אחד. הדברים של בנו של גנדי (שנאמרו באזכרה הממלכתית של גנדי) זה מסוג הדברים שהגיעו למקומות לא הגיוניים. אנחנו חייבים להביא את האמת כשהיא מתבררת, בטח על אדם שנוכח בחיים הציבוריים בחייו ובמותו. תחשבו על החיילת הצעירה שהתחננה שיפסיק. אנחנו מנסים לשכנע אותה לדבר אז אחר כך כשהיא מסכימה נשכנע אותה לשתוק? מה פתאום".

על התחקיר ששודר הערב אמרה כי "בסופו של דבר מדברים אנשים שהיו ליד נתניהו לאורך השנים. זה התחיל מתוך סקרנות. האיש הזה מכתיב את סדר היום שלנו. שאלנו את עצמנו איך לא עשינו את זה קודם? כשהוא מחליט שהנושא הוא איראן, כולם על זה. כשהוא מחליט שהנושא הוא התאגיד, כולם על זה. שנים לא היה פוליטיקאי כלכך מרתק שמשפיע ככה על סדר היום. אי אפשר לקחת ממנו מיכולותיו, אבל משיחה עם קרובים אליו אפשר להסיק דברים לגביו דרך לקיחת ההחלטות שלו". 

דיין השוותה בין יחסו של נתניהו לתקשורת ליחסם של ראשי ממשלה אחרים: "נזכרתי שראש הממשלה הראשון שראיינתי היה יצחק שמיר. זה היה בערוץ 1 ולא רצו שאשאל אותו על רצח גלעדי. בסוף שאלתי והוא ענה 'כשחוטבים עצים ניתזים שבבים'. שמיר לא ספר אותנו התקשורת ולא התרגש מאיתנו יותר מדי. נתניהו מרותק ממנה ולא סובל אותה. אפשר להגיד שהרווחנו את זה ביושר. אולי לא מספיק עסקנו במה שקרה ב-96'. כשהוא נבחר, זה נתפס על ידי עיתונאים כסטירת לחי והסיקור היה בהתאם. הצלקת הזאת מפעילה אותו לדעתי וגורמת לו ללכת למקומות בעייתיים ביחס לתקשורת".

לדבריה, "היחסים בינו לתקשורת מעניינים. ראש ממשלה חזק חייב מולו עיתונות חזקה. רבין השיג את ראשות הממשלה בגלל סקופ של דן מרגלית. אולמרט לא נהנה מתחקירי גידי וייץ, שרון לא קיבל תמיד עיתונות אוהדת, גם שמיר ובגין לא תמיד נהנו. זה צריך להיות מצב הצבירה מול ראש הממשלה. הרעשים האלה במערכת היחסים בין נתניהו והתקשורת הביאו לזה שהוא צובע כל ביקורת כמתקפה אישית. מה שיוצא החוצה היום בערב מפתיע ברמה מסוימת ומלמד אותי עוד משהו שלא ידעתי גם כשיצאנו לתחקיר. הוא דמות מרתקת ומהכתבה עולים הרבה סימני שאלה".