חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו במהלך חקירתו היום (שלישי) לפיהם הבריח טלפונים סלולריים בזמן שביקר אסירים ביטחוניים בבית הסוהר. לאור עדותו, יועברו חומרי החקירה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שיחליטו באם להגיש נגדו כתב אישום.



מצדו שלו גטאס נמסרה הבהרה כי הוא לא הודה שהעביר טלפונים ניידים. "ח"כ גטאס ענה על כל השאלות של החוקרים והדגיש כי לא עבר כל עבירה על ביטחון המדינה, והכחיש את המיוחס לו", נמסר.



גטאס התייצב היום ביחידת להב 443 לחקירה על החשדות החמורים נגדו. בסיום חקירתו טען כי הוא שיתף פעולה עם החוקרים והשיב על כל שאלותיהם. עוד הוא טען כי הוא לא עבר כל עבירה הקשורה לביטחון המדינה או אזרחיה כפי שנטען וכי מעולם לא הייתה לו כוונה לעשות כן.



"ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטארית ומוסרית בסוגיית האסירים לה אני מחויב ממניעים מוסריים צודקים. סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות. אין לי מה להסתיר, אנחנו נכנסים ויוצאים מחקירות אלה בראש מורם", אמר.




כזכור, ח"כ גטאס הגיע לחקירה לאחר יום בו המשטרה טענה כי לא הצליחה ליצור אתו קשר. עקב חשש שיימלט מישראל, הוציאה נגדו המשטרה צו איסור יציאה מהארץ. החקירה החלה לאחר שהגיע לשב"ס מודיעין כי גטאס העביר טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים "איכותיים" כאשר ביקר אותם בבתי כליאה.



הפרסום אודות הפרשה עוררו תגובות סוערות במערכת הפוליטית. ראש הממשלה נתניהו והשר זאב אלקין ניסו לפתוח בהליך הדחה נגדו, אך בשלב זה נראה כי היוזמה לא הצליחה. לאחר הפרסום, צייץ השר זאב אלקין בטוויטר: "אחרי שבאסל גטאס הודה שהבריח פלאפונים ופתקים למחבלים אולי בכל זאת הגיע הזמן לגרש אותו מהכנסת? או שתמשיכו להגן עליו בשנתיים הקרובות?", כתב ותייג בעקיצה את יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד.