צו איסור יציאה מהארץ הוצא היום (שני) לחבר הכנסת באסל גטאס בעקבות החשדות כי ניסה להבריח טלפונים ניידים לאסירי חמאס בכלא. הצו הוצא מפני שישנו חשש שגטאס ינסה להימלט לאחת ממדינות ערב, כפי שכבר קרה בעבר עם ח"כ עזמי בשארה. הפרשה עוררה זעם רב, ואף הגיעה לדיון מיוחד בוועדת הכנסת. הח"כ, אגב, מכחיש את ההאשמות המיוחסות לו.



בתוך כך, יוזמתו של השר זאב אלקין לפתוח בהליך להדחתו של גטאס נכשלה, לאחר שגם המחנה הציוני וגם הבית היהודי הודיעו על התנגדותם למהלך, משום שהן מבקשות למצות תחילה את ההליך המשפטי נגדו. כדי לפתוח בהליך הדחה יש צורך בפנייה של לפחות 70 חברי כנסת, מתוכם עשרה חברים בסיעת האופוזיציה.

הפרשה הגיעה לדיון בוועדת הכנסת ועוררה, כצפוי, הדים רבים, כאשר חברי כנסת דורשים כי יינקטו כנגדו צעדים חמורים. חלקם אף טוענים כי מדובר בקו אדום, אשר אותו אסור לתת לחברי הרשימה המשותפת לחצות, וכי יש לפעול בהקדם בנושא, ובצורה חריפה. 



ח"כ באסל גטאס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בעוד שברשימה המשותפת לא מגיבים באופן רשמי לחשדות החמורים נגד ח"כ באסל גטאס, חבר הכנסת מסעוד גנאים מהרשימה התייחס הבוקר לראשונה לחקירה בעניינו, אולם סירב לגנות את החשדות החמורים. בשיחה עם מעריב אונליין אמר ח"כ גנאים: "עדיין לא גיבשנו דעה, אנחנו חושבים שהעניין כולו עדיין הוא חשדות ויש ניפוח בתקשורת. אחרי שהחקירה תסתיים נדע מה קורה".



ריבלין: "זה שימוש ציני בחירויות הדמוקרטיות הניתנות לחבר כנסת"



נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס לחשדות שהועלו נגד חבר הכנסת באסל גטאס ואמר: "החשדות שהועלו חמורים ביותר, ואם אמנם יתבררו כנכונים, מדינת ישראל תידרש לנקוט ביד קשה, ולהידרש מחדש לסוגיית הממשק עם אסירים בטחוניים", אמר. הוא הוסיף כי זה "שימוש ציני בחירויות הדמוקרטיות הניתנות לחבר כנסת, במטרה לאפשר להם לבצע את מלאכתם, בשביל לחבל בביטחון ישראל הוא מקומם ומחפיר". לדבריו, הדמוקרטיה הישראלית יודעת, ותדע להתגונן ולהגן על עצמה מפני חורשי רעתה של המדינה".



כזכור, בעבר נמלט מהארץ חבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה, לאחר שנחשד בריגול למען חיזבאללה לפני מלחמת לבנון השנייה ובמהלכה. הוא נחשד בעבירות של בגידה וריגול ועבירה על החוק לאיסור מימון טרור והלבנת הון. מזה כעשור הוא מתגורר בקטאר. בשארה חשוד בעבירות של בגידה וריגול ועבירה על החוק לאיסור מימון טרור והלבנת הון.



מחקירת השב"כ והמשטרה עלה כי בשארה נחשד שקיים קשר חשאי עם גורמי חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה, כאשר בין היתר העביר לחיזבאללה מידע על מתקנים אסטרטגיים וייעץ לאן וכיצד לירות. בתמורה חשוד בשארה כי קיבל עשרות אלפי דולרים מאנשי חיזבאללה.