מספר שעות לאחר ההרשעה הדרמטית של החייל אלאור אזריה בהריגת המחבל מחברון, וקרוביו מתקשים לעכל את החלטת השופטים. בני משפחתו של החייל, ששמעו היום (רביעי) במשך למעלה משעתיים וחצי את דברי השופטת אל"מ מיה הלר בבית הדין הצבאי שבקריה, מתכנסים בביתם. בהודעה מטעמם נמסר כי הם "מעכלים את הכרעת הדין ויחליטו על הצעדים הבאים במישור המשפטי והן במישור הציבורי". כמו כן ביקשה המשפחה בהודעתה "להודות לציבור שהתייצב לימינה בשעות הרות הגורל ושואבת עידוד והעצמה מהאהבה הרבה שהורעפה עליהן". 

ראש מטה המאבק למען אזריה, רן כרמי בוזגלו, הוסיף בשיחה עם גבי גזית ב-103FM: "מדינת ישראל מבחינתי איבדה את התוקף המוסרי לקיומה. ערבי טוב זה ערבי שכותש את החומוס במקום ולא לוקח קופסאות שימורים, הקרב לא נגמר עד שהוא לא נגמר. יכול להיות שהיעד מתרחק אבל הנחיריים מתרחבים למשמע תרועת חצוצרות הקרב". לדבריו, "הצעד הבא יהיה בתנועת מלקחיים שתמיד מצליחה כמו במלחמת פוקלנד. זרוע אחת זה הצד המשפטי ובזרוע השנייה נתכנס, תרתי משמע, עם החבר'ה שהובילו את המאבק הזה בלי אלימות, עם ישראל במיטבו, ונחליט על הצעדים הבאים. אנחנו נעלה את הרף".

"אני מלווה את המאבק מיומו הראשון עם קבוצה של אנשים שמגיעים לכל דיון, מפגינים בכל צומת ומשמיעים את העמדות שלהם", הוסיף כרמי בוזגלו. "אני לא נותן סימנים במי שמגיע. אני בחברה הטובה של עם ישראל, גם למשה רבנו אמרו שהוא הזוי". על האלימות כלפי השוטרים ליד בסיס הקריה בתל אביב אמר: "אין חלקי עימם. אנשים בסערת רגשות, אני לא נותן סימנים בבני אדם ולא שופט אותם בצערם. השוטרים חסונים, לא לדאוג להם. ואני נגד כל אלימות - זו לא הדרך שלי. בזמנו, כשתקפו איש תקשורת ידוע ניסיתי לבלום את זה בגופי. המאבק שלי מותנה בצדקת הדרך, שזה להתנהל על פי אמות אנוש ואמות מוסר. אני נגד כל אלימות. מצד שני, לא אסכים שיכלילו אותי".

אזריה בבית הדין, היום. צילום: אבשלום ששוני

 
"בית הדין בחר את גרסת 'בצלם'"

הח"כ לשעבר שרון גל, שהפך ליועץ התקשורת של אזריה, תקף את החלטת השופטים ואמר בסיום הדיון: "למרבה הצער, בית הדין בהכרעה חד צדדית בצורה מזעזעת, בחר את גרסת 'בצלם' על פני גרסת לוחם מצטיין בצה"ל, לא נתן שום משקל לשום טענה שהועלתה בצורה מסודרת, כאילו בית המשפט מנותק לחלוטין כשמדובר בזירת פיגוע, ובמחבל רוצח". 

עוד הוסיף גל: "בית הדין הרים את הסכין מהרצפה ותקע אותו בגבו של לוחם בצה"ל ושל כל הלוחמים. בוודאות יוגש ערעור, ההכרעה המעוותת הזאת תתוקן, אלאור אזריה יזוכה. אני אהיה שם עד שהוא יזוכה".
שרון גל מחוץ לבית הדין. צילום: פלאש 90


"השופטים - חיילים של הרמטכ"ל"
מי שעוד תקף את ההחלטה היה ברוך מרזל, תושב הישוב היהודי בחברון שנכח בתקרית שתועדה ע"י "בצלם" וגם בהכרעת הדין. בראיון עם ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM הוא השתמש במילים חריפות והאשים את הצמרת הביטחונית במצב בו נמצא אזריה. לדבריו, "השופטים הם חיילים של הרמטכ"ל ושל משה יעלון, (לשעבר שר הביטחון). השניים אמרו אינספור פעמים, כולל ביממה האחרונה, מה הם רוצים שתהיה התוצאה ומה הם רוצים שהחיילים שלהם יעשו".
"כל מי שהעיד נגד אלאור קיבל קידום וכל מי שהעיד נגדו לא בצבא עכשיו. המשחק הזה מכור, בלי דין ובלי צדק. לכן צריכים לנקות את צה"ל מאנשים שתוקעים סכין בחיילים כמו הרמטכ"ל, כי מי ילך אחריהם לקרב, אחרי מי שתוקע סכין?", הטיח מרזל. על יום הפיגוע הוסיף: "אני באתי להגיד תודה לאלאור אזריה שהציל לי את המשפחה, הוא מנע פיגוע גדול. שמר אצלנו בשכונה. הצדיק הזה עשה את מה שצריך לעשות. אם הייתי יודע שהוא זה שירה במחבל הייתי מחבק אותו, אז אמרתי לו שלום מנומס. אני אוהב את החיילים ומטפל בהם". 


גזר דינו של אזריה יינתן בעוד כחודש, ועורכי דינו של החייל כבר הודיעו כי יערערו על ההחלטה להרשיעו. עו"ד אילן כ"ץ מסר כי "מדובר בהכרעת דין קשה, שדחתה את כל טענות ההגנה, אנחנו נצטרך ללמוד את הכרעת הדין. אנחנו מכבדים את בית הדין הצבאי ונשמיע את הביקורת במקומות הנכונים. אין לי ספק שלאור קביעות שכבר על פניהן נראו לנו שאינן תואמות את חומר הראיות, אנחנו נגיש ערעור. ביקשנו שהטיעונים לעונש ישמעו בזמן הקרוב ביותר, כדי לא להפסיד זמן".

עו"ד אייל בסרגליק הוסיף כי "הכרעת הדין קשה. חשנו במהלך הדיונים על עוינות רבתי כלפי אלאור, וראינו אותה כעת. הראיות מצביעות על משהו אחר לגמרי. נגיש עליו ערעור, זה יום מצער".