פחות משבועיים לפני שהוא מסיים את תפקידו, מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, מזהיר מההשלכות של העברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים. בראיון הלילה (שבת) לרשת CBS, אמר קרי, כי המהלך עלול להביא לפיצוץ במזרח התיכון, שיכלול אלימות בתוך ישראל, ביהודה ושומרון ובאזור כולו. בנוסף, טוען קרי, היחסים בין ישראל לירדן ומצרים, שתי המדינות הערביות עימן יש לישראל שלום, ייפגעו. "ספק אם שתי המדינות יתמכו וישתפו פעולה עם ישראל כבעבר".



לדברי קרי, לעולם הערבי יש אינטרס עצום בהר הבית, שהוא אתר קדוש לעולם הערבי. ואם לפתע, השגרירות האמריקאית תעבור לירושלים, יש לזה השפעה על הריבונות וזה יעלה שאלות חוקיות.



בראיון אחר, לרשת CNN, אמר קרי, כי ירדן והרשות הפלסטינית יראו במהלך כזה כפרובוקציה מסוכנת. "זה הם אומרים. אנחנו לא רוצים את זה קורה. אנחנו תומכים בהעברת השגרירות לירושלים יום אחדף אבל אנחנו מתנגדים למהלך חד צדדי מבלי לפתור את הסוגיות האחרות".



לפני כשבוע וחצי פרס קרי את החזון שלו לשלום במזרח התיכון, שכלל ששה עקרונות, בהם שירושלים תהיה בירת ישראל והמדינה הפלסטינית.



בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, התייחס אתמול לנושא ואמר כי הוא מקווה שדונלד טראמפ לא תעביר את השגרירות לירושלים, משום זה יוביל למשבר גדול בתהליך השלום במזרח התיכון, שיהיה בלתי אפשרי להתמודד איתו.



אבו מאזן הזמין את טראמפ לבקר ברשות הפלסטינית, בייחוד בבית לחם, בשנה הבאה. "אני מקווה שהוא יסיר את הצהרתו לגבי השגרירות בירושלים מסדר היום בגלל שכל אמירה, מהלך או עמדה הם קו אדום מבחינתנו". אבו מאזן הבהיר כי הפלסטינים לא יגיבו לכזה מהלך באלימות, אלא בצינורות הדיפלומטיים: "אנחנו מבקשים מהממשל החדש בארצות הברית לפעול בנתיב הזה".



אבו מאזן גם קרא לממשל טראמפ ליישם את החלטת מועצת הביטחון 2334, המגנה את ההתנחלויות, . לדבריו, ועידת השלום בפריז, ב-15 בינואר, צריכה לבנות מנגנון בינלאומי שיפקח על התהליך הדיפלומטי ויישום ההחלטות של הקהילה הבינלאומית.