סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 1040 בנמל תל-אביב…

1040 ביר גארדן בנמל תל-אביב, עם המיקום המנצח שלו, מתחיל מנקודת פתיחה נפלאה. גן בירה הוא, כמובן, לא המצאה ישראלית, אבל אין מתאים ממנו למחוזותינו עת שוקעת השמש, החום יורד והבריזה שנושבת משיבה קצת את הנפש עם שולחנות ארוכים וספסלים בחצר, אוכל טוב ובירה טרייה.

1040 ביר גארדן בנמל תל-אביב הוא מקום נחמד ומרענן, עם בירה איכותית טובה ואוכל טעים ושמח שמנסה לנו, המקומיים, חוויה אירופאית... (צילומים: גדי דבירי)
1040 ביר גארדן בנמל תל-אביב הוא מקום נחמד ומרענן, עם בירה איכותית טובה ואוכל טעים ושמח שמנסה לנו, המקומיים, חוויה אירופאית... (צילומים: גדי דבירי)
בירה טובה ואיכותית ואוכל טעים ושמח שמנסה לספק לנו, המקומיים, חוויה אירופאית... (צילומים: גדי דבירי)

מקורותיו של גן הבירה הם במחוז בוואריה שבגרמניה, שם יצרו המבשלות המקומיות גני בירה בצמוד למרתפי ההתססה שלהם. בגנים אלה - חלקם קטנים וחלקם כאלה שיכולים להכיל אלפי מבקרים - נמזגת הבירה המקומית. הגנים המוצלים הפכו למקום בילוי קיצי עבור התושבים. בחלק מהם מגישים אוכל ובחלקם, בייחוד באלה הפחות מתויירים, מקובל להביא אוכל מהבית.

במקור, נמזגה הבירה לכוסות חרס עם מכסה, כדי להגן על הבירה מהעלים הנושרים מהעצים, ובחלק מהמקומות מוגשת הבירה גם כיום בכוס חרס עם מכסה. הז'אנר הלך והתפשט, וכיום כבר קיימים גני בירה במרכזי הערים ולא ממש בצמוד למרתפי התסיסה, וישנם מקומות שפתוחים בקיץ ובית הבירה הפנימי שלהם פתוח כל השנה. במקומות המרוחקים, מחוץ לערים, מונפים בגני הבירה דגלים שניתן לראות מהכביש המסמנים לנוסעים הצמאים בדרך, האם המקום פתוח או סגור.

במקור, הבירה שנמזגה לאורחי גני הבירה היתה בירה מסגנון ה-Keller Beer, שזו בירת לאגר לא מסוננת שנמזגת ישירות ממכלי התסיסה הצמודים לגן, ולכן לא היה צורך לסנן את הבירה. כיום, נמזג מבחר גדול יותר של סגנונות בירה מהם ניתן ליהנות בגני הבירה.

ב-1040 בתל אביב בנו חווית ביר גארדן אותנטית, הכוללת מגוון סגנונות בירה, כולם מבית מבשלת 'ווינשטפן' הבווארית. בגזרת האוכל נבנה תפריט מהסגנון הבווארי המסורתי, מה שאומר בשר, נקניקיות ועוד בשר ועוד קצת נקניקיות. ולמה 1040? על שום השנה בה קיבל מנזר 'ווינשטפן' את האישור הרשמי לבשל בירה.

אז מה היה לנו כאן?

מזיגה
מזיגה
עמדת מזיגה מרשימה ונקייה וכוללת מספר ברזים, כולם על טהרת מבשלת ווינשטפן: חיטה (5.4%), דונקל - חיטה כהה (5.3%), הלס - לאגר בהיר (5.1%), פסטביר (5.8%), קורביניאן דופלבוק (7.4%) ו'ויטוס' - בירת חיטה חזקה (7.7% אלכוהול), כך שלמרות שמדובר במבשלה אחת, מגוון הסגנונות לא מבוטל.

הגשה
הגשה

הגשה: כל הבירות, ללא יוצא מן הכלל, נמזגו בכוסות ממותגות ורלוונטיות לסגנון. הכוסות היו נקיות והוגשו על-גבי תחתיות תואמות.

איכות
איכות

איכות: כל הבירות שהוגשו לנו היו טובות וטריות.

טעימות
טעימות

טעימות: לא הוגשו ליד הבירה נשנושים כלשהם על חשבון הבית. המקום מציע שלל מנות בהשראה בווארית בניצוחו של השרקוטריה אלן טלמור.

חוויה
חוויה

חוויה: האווירה במקום נעימה וטובה. המלצרים יצאו מגדרם על-מנת שתהיה לנו חווית בילוי מהנה. מכל מקום, שני דברים מרעננים צדו את עיני: האחד - עמדת טייק אווי, של בירה. אם חשקה נפשכם בכוס בירה ליהנות ממנה ליד הים או על הדשא, אין בעיה - המקום מאפשר, תקבלו את הבירה בכוס חד-פעמית וצאו לדרך. הדבר השני הוא שהבירה ללא אלכוהול מוצגת בגאווה, ולא בפינה מוצנעת, כדי לאפשר גם לנהגים שבינינו ליהנות מחוויית השתייה והביחד, וגם לספורטאים באזור ליהנות מבירה קרה ומרעננת.

ציון
ציון

ציון סופי: 1040 ביר גארדן הוא מקום נחמד ומרענן שמנסה להעניק לנו, המקומיים, חוויה אירופאית. רמת המזיגה ואיכות הבירה טובים והמקום בהחלט ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

1040 ביר גארדן. האנגר 16, צפון נמל תל-אביב (ליד גשר המנעולים)