איום בצל הנרות: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, וביקש ממנו להעביר מסר ללבנון, כי אם הממשלה בבירות לא תרסן את ארגון החיזבאללה, ישראל תתקוף בארץ הארזים. על פי דיווח במהדורה של חברת "החדשות" נתניהו ביקש להעביר באמצעות פומפאו "מסר חריף ונחרץ ללבנון: "עצרו את הפעולות האחרונות שנוקט חיזבאללה בשטח לבנון – או שאנחנו נצטרך לפעול".



ראש הממשלה הדליק עם פומפאו נר שני של חנוכה בפתיחת הפגישה. השניים דנו בארבע עיניים בחלק מהזמן, ושוחחו על ההתפתחויות האזוריות, כאשר לראש הממשלה מתלווים ראש המוסד, ראש המל"ל והמזכיר הצבאי. "אני רוצה להודות לך על כל פועלך, על הצהרותיך התקיפות בנושא ההפרה האחרונה של איראן בעקבות ירי הטילים הבליסטיים", אמר נתניהו בפתח הפגישה, "אני מצפה לדון עמך בדרכים בהן נוכל לפעול יחד כדי לבלום את התוקפנות האיראנית באזור- בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים, ולהמשיך במאמצינו להשיג שלום וביטחון עבור כולם", אמר נתניהו בפתח הפגישה.
 
בשבועות האחרונים דווח על כך שאיראן החלה להעביר לחיזבאללה אמצעי לחימה באמצעות מטוסי תובלה של חברה המקושרת למשמרות המהפכה, שטסים ישירות לבירות, ולא עוברים דרך סוריה, במסגרת ניסיונותיה לשדרג את יכולות הדיוק של הטילים שבידי ארגון הטרור. האזהרה שמשגר הערב ראש הממשלה דרך מזכיר המדינה האמריקני היא או שלבנון תרסן את הפעולות האחרונות שעושה חיזבאללה בשטחה, או שישראל תפעל – למרות שברור שלפעולה ישראלית בלבנון יש פוטנציאל הרבה יותר גדול להביא להתקלחות. בנוסף לשיחות בענייני ביטחון, הספיקו השניים להדליק נר שני לכבוד חג החנוכה.

ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה פומפאו בהדלקת נרות בבריסל. צילום באדיבות לשכת רה"מ
ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה פומפאו בהדלקת נרות בבריסל. צילום באדיבות לשכת רה"מ

 
"אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם ידידינו האמריקנים", אמר ראש הממשלה עם עלייתו למטוס, "אני אדון עם מייק פומפאו על שורה של התפתחויות באזורנו ועל הדרכים שאנחנו נוקטים יחד כדי לבלום את התוקפנות של איראן וגרורותיה בצפון. כמובן שנדון גם בנושאים אחרים".

רק ביום שבת האחרון אמר פומפאו כי איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי תוך הפרה של החלטת האו"ם. "המשטר האיראני ביצע עכשיו ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני שמסוגל לשאת ראשי קרב רבים. הניסוי הזה מפר את החלטת האו"ם 2231. ניסויי הטילים והפצתם על ידי איראן הולכים וגדלים. אנו מגנים את המעשה הזה וקוראים לאיראן להפסיק את הפעילות הזו", ציין פומפאו. 
 
החלטה 2231 הגדירה לוחות זמנים להסרת חלק מהסנקציות שהוטלו בעבר על איראן, בעקבות הסכם הגרעין ב-2015. בחודש נובמבר הודיעה ארצות הברית באופן רשמי על הטלת סנקציות חדשות על המשטר באיראן. העיצומים הוטלו על יותר מ-700 אישים וארגונים באיראן, יותר משהוסרו בחתימה על הסכם הגרעין בשנת 2015, בין איראן לארה"ב, בריטניה, רוסיה, סין, צרפת וגרמניה.

כזכור, סוכנות הידיעות IRNA האיראנית דיווחה בחודש ספטמבר כי גורם רשמי במשרד ההגנה בטהרן מסר לה כי בכוונת איראן להגביר את יכולות הטילים הבליסטיים וטילי השיוט שברשותה וכן לרכוש מטוסי קרב וצוללות מהדור החדש.