התקשורת הלבנונית דיווחה הבוקר (חמישי) כי מטוס תובלה איראני מסוג בואינג 747, של חברת התעופה "פארס אייר קשם" (Fars Air Qeshm), נחת בשדה התעופה הבינלאומי על שם חרירי בביירות. בדיווח נטען כי נחיתת המטוס גרמה להתעניינות של מטוסי ריגול ישראלים, זאת מחשש כי המטוס הוביל נשק לחיזבאללה. עוד נטען כי כטב"מים חגו בשמי ביירות בשעות הבוקר. 
 
מדובר במטוס מטען אזרחי, אשר מופעל על ידי חברת תעופה אזרחית איראנית, המזוהה עם משמרות המהפכה. זו הפעם הראשונה שהוא טס במסלול ישיר מבירת איראן לבירה הלבנונית. הם חשודים בהברחת נשק לתוך לבנון והמיועד לחיזבאללה ולמפעלי הנשק האיראניים במדינה, כך אמרו בספטמבר האחרון גורמי מודיעין מערביים לפוקס ניוז. לדברי אותם גורמים, הם חשפו את הנתיבים הלא צפויים שמשטר האייתוללות לוקח על מנת להימנע מחשיפה. 

נתיב הטיסה של המטוס. צילום מסך מתוך radarbox24
גורמי המודיעין זיהו שתי טיסות חריגות ונדירות של חברת Qeshm Fars Air מטהרן לנמל התעופה הבינלאומי בביירות במהלך החודשיים האחרונים. הטיסה הראשונה, שיצאה ב-9 ביולי, היתה של מטוס בואינג 747, שהמראיה משדה תעופה צבאי בבירת איראן, עצרה לתחנת ביניים בנמל התעופה של דמשק והמשיכה ב"נתיב טיסה לא אופייני" לביירות. 

הטיסה השנייה יצאה ב-2 באוגוסט. הטיסה, שמספרה QFZ9960, נחתה ביירות לאחר שהמריאה מטהרן. הפעם לא היתה עצירה בדמשק, אולם נתיב הטיסה היה מוזר יחסית ועבר מעל טורקיה והגיע ללבנון ממערב, מעל הים. גורמי מודיעין מערביים טוענים כי מטוס הג'מבו נשא רכיבים לייצור אמצעי לחימה מדויקים במפעלים בלבנון. 
חברת התעופה נחשבת לאחת מהחברות שהן "כאילו אזרחיות" ומשמשות להברחת נשק על ידי משמרות המהפכה וכוח אל קודס. באופן רשמי, החברה הפסיקה לפעול ב-2013 בעקבות ניהול גרוע, אבל שבה לפעול תחת הנהלה חדשה כעבור ארבע שנים. על פי הידוע, יש לה שני מטוסי בואינג 747 בצי שלה. במועצת המנהלים של החברה יושבים שלושה נציגים המשתייכים למשמרות המהפכה.