שביתת עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים ובבתי החולים לשיקום ולגריאטריה (30 מרכזים רפואיים), שהייתה אמורה להתקיים היום (רביעי), בוטלה במהלך הלילה, זאת לאחר שבית הדין לעבודה קיבל את בקשת המדינה לצווי מניעה. 12 אלף עובדים בסך הכל היו צפויים לפתוח בשביתה לפרק זמן בלתי מוגבל, שבמסגרתה לא היו אמורים להינתן שירותים חיוניים, כגון שירותי מנהל, אחזקה, תברואה וניקיון, מטבח ועוד.
 
על השביתה הכריז השבוע הוועד לאחר שהמשא ומתן שהתנהל בחודשיים האחרונים עם נציגי האוצר והבריאות, ההסתדרות וועד עובדי המנהל והמשק בנוגע לדרישות העובדים הגיע למבוי סתום.
 
הוועד דרש עדכון ותוספת תקינה, בשל הוספת מחלקות והרחבת הקיימות, בד בבד עם התגברות העומסים בהן ללא התחשבות בתקינה המקובלת במשק.

עוד דרשו העובדים להשוות את שכרם למקבילים להם בקופות החולים, כפי שקבעה ועדת פדה כבר לפני יותר מ־30 שנה (החלטה שטרם יושמה). מדובר בהעלאת שכר של %01־15% בממוצע.
 
״העובדים קורסים, החולים נפגעים ופקידי האוצר בשלהם. אנחנו העובדים השקופים של מערכת הבריאות, אבל בלעדינו היא לא קיימת״, אמר השבוע יו״ר הוועד אלי בדש. "בכל בתי החולים ישנה תקינה מעודכנת לרופאים ולאחיות – רק לא לעובדי מנהל ומשק". 
 
בין בתי חולים שבהם הייתה אמורה להתקיים השביתה: אברבנאל, איתנים, אסף הרופא, באר יעקב, בני ציון, ברזילי, הלל יפה, וולפסון, המרכז הרפואי זיו, טירת כרמל, כפר שאול, מזור, נהריה, פוריה, פלימן פרדסיה, רמב"ם, שיבא, שמואל הרופא ושער מנשה.

בתוך כך, על רקע עומסי החורף הגדולים בבתי החולים, החליטו אתמול רופאים בכמה מחלקות פנימיות ברחבי הארץ לצלם בסתר את סביבת עבודתם. זאת, בניגודי לנהלים המחייבים אותם לקבל קודם את אישור בתי החולים שבהם הם מועסקים. 

התמונות, שהפיץ האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, צולמו דווקא בשעות הבוקר המאוחרות באמצע השבוע - מועד שאינו נחשב עמוס. למרות זאת, התצלומים ממחישים היטב את המראות הנודעים לשמצה של קשישים במסדרונות.

אחד הרופאים סיפר ל"מעריב" שיש "מחסור חמור בכוח אדם רפואי במחלקות הפנימיות. לאחר ההתמחות הרופאים לא חוזרים לפנימיות. בורחים כמו מאש, כי אלה המחלקות הכי קשות". רופא אחר אמר בציניות: "לפחות שיבנו עוד מסדרונות".