נהגי אגד תעבורה הודיעו הבוקר (ראשון) על השבתת הקווים בחברה, זאת בעקבות פיגוע הירי שהתרחש הלילה בבית אל. יו"ר וועד נהגי אגד תעבורה, ראיד משאל, אמר כי "זו הפעם השנייה בתוך חודשיים שנהג נפגע מירי בקו הזה ללא כל מענה. וחמור מכך: גורמי הביטחון שינו את מפת הזכאות לקווים ממגוני ירי, חרף האירוע הקודם בבית אל, בחודש נובמבר". לדבריו, התוצאות בהתאם. "התרענו לא אחת על הצורך ברכבים ממוגנים ולא נעננו", הסביר. 


לאיגוד נהגי התחבורה, המאוגדים בכוח לעובדים, סכסוך עבודה פתוח באגד תעבורה בסוגיית האלימות כלפי הנהגים. תם פרומוביץ מזכיר איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים מסר כי "משרד התחבורה והמשטרה מתעלמים באופן שיטתי ובלתי מוסבר מהאיום היומיומי על הנהגים והנוסעים. אל מול האיום הזה לא מועילות הצהרות ריקות ,הפגנות והודעות לתקשורת. נדרשים מעשים". הוא הסביר כי "לדאבוננו כנראה שרק  בדרך השביתות נצליח לקדם את מצוקת הנהגים. כך עשינו בסוגיית השכר וכך נעשה בסוגיית האלימות". הוא ציין כי "היום ישתתפו נציגי האיגוד וכוח לעובדים בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שם יודיעו על קיום השביתה". 

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, אשר ארגונו מייצג את רוב נהגי התחבורה הציבורית במדינה, מסר בתגובה לאירוע בו כי: "כבר חודשים אנחנו מתריעים על נסיונות פגיעה בנהגי האוטובוסים באזור יהודה ושומרון. אנחנו מחזקים את ידי מערכת הבטחון בניסיונתיהם למצוא את המפגעים. אנו מתריעים כי נהגים רבים שוקלים להפסיק לנהוג באוטובוסים בעקבות האירעים האחרונים. דמנו אינו הפקר".

להלן מועדי השביתה באגד תעבורה: היום בין השעות 16:00-14:00 בסניף עטרות המשרת את יישובי עוטף בנימין. מחר תתקיים שביתה בכל סניפי החברה החל מ-4:00 בבוקר ועד גמר השירות. קווי החברה פועלים בערים: נתניה, עוטף בנימין, גוש עציון, עוטף ירושלים וקווים בירושלים – מבשרת ציון, גבעת זאב , ומעלה אדומים. 

במהלך הלילה: כוחות צה"ל פשטו על אל-בירה

בתוך כך, כוחות צה"ל פשטו במהלך הלילה על אל-בירה והחרימו קלטות של מצלמות אבטחה באזור אל-באלוע וא-סנאעה באל-בירה. כמו כן, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי צעיר נפגע באורח קשה מירי חיילי צה״ל במקום. על פי הדיווחים, הצעיר נפגע מירי כדור גומי בראש, דבר שגרם לו שבר בגולגולת ודימום פנימי.

כזכור, הנהג נפצע קל בפיגוע ירי שבוצע סמוך להתנחלות שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. על פי הדיווחים נורו כארבע יריות, וזמן קצר לאחר מכן הנהג איבד שליטה על האוטובוס ופגע בעמוד סמוך. היורים לא נתפסו וזהותם אינה ידועה. נזק נגרם לשמשת האוטובוס, שנופץ הן על ידי היריות וכן בעקבות הפגיעה בעמוד. מדובר צה"ל נמסר כי לוחמים נמצאים במקום וסורקים במרחב אחר החשודים.

כזכור, לפני כחודשיים נפצעו שני אנשים, נהג אוטובוס בן 30 ונוסע בן כ-35 מאש שנפתחה לעבר אוטובוס בו נסעו סמוך לבית אל. שני הפצועים נפצעו מרסיסים וקיבלו טיפול במקום, ולאחר מכן נהג האוטובוס פונה להדסה הר הצופים, והפצוע השני סירב להתפנות לקבלת טיפול רפואי נוסף.