אתמול הותר לפרסום כי יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, הוא הבכיר שנעצר בחשד למעורבות בפרשיה החמורה "מינוי תמורת מין", במסגרתה ניצל את מעמדו וקיים שוחד מיני לכאורה, תמורת תגמול הכולל מינוי שופטים וקידום מעמדן של שופטות ועורכות דין. פרקליטו של נוה, עורך הדין בועז בן צור, התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתו של אפי טריגר בגל"צ, ואמר כי למרשו לא היתה כל יכולת להשפיע על המינוי של השופטת עליה דובר, מאחר והשופטת מונתה בטרם מונה נוה לוועדה למינוי שופטים, ועל כן לא היה יכול לגמול לה במינוי.



"אני לא נכנס לשאלה אם היה קשר אינטימי בין מרשי לשופטות ועורכות דין או לא. החומרים ידועים לנו כי הם הוצגו במשטרה. בוועדה לבחירת שופטים מכהנים שופטים שנבחרים מכל המגזרים. אדם אחד לא יכול להשפיע או לסדר איזשהו מינוי. לגבי אותה שופטת - היא נבחרה כשנה ורבע או שנה וחצי לפני שנוה מונה לוועדה, לכן התפיסה לפיה היתה לו יכולת להשפיע על המינוי היא שגויה". 
 
עוד אמר עורך הדין, כי הפרשה הזאת "תוסר מסדר היום מהר" וציין כי "הפרשה התחילה עם שמועות קשות ומאתמול מתמקדים בשני אירועים נקודתיים". עוד טען בן צור, כי הוא סבור כי "יש כאן פגיעה מערכתית". 
 

היו קואליציות בועדה למינוי שופטים?
"יש בוועדה מגזרים שונים, הועדה מוצלחת לעומת מקומות אחרים בעולם. זה לא אומר שאין בה דעות שונות או קואליציות".

האם נוה שוקל להתפטר או להשעות את עצמו עד שתוסר העננה מעליו והאם הוא חושש מפרשיות משנה וחקירות נוספות?
"בימים הקרובים הוא יחליט האם להתפטר או להשעות את עצמו. נדמה לי שבאופן מעשי אין לנו מה לחשוש מפרשיות נוספות".

כזכור, אמש הותר לפרסום הערב כי החשוד המרכזי בפרשה המסעירה את המערכת המשפטית הוא יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה הביאו את נוה, שהינו בעל השפעה רבה בוועדה למינוי שופטים, לבית משפט השלום בתל אביב וזאת אחרי שמונה שעות של חקירה במשרדי היאח"ה כחשוד בעבירות של שוחד מיני, מרמה והפרת אמונים. הוא שוחרר למעצר בית של שמונה ימים בתנאים מגבילים. בהודעת המשטרה נמסר כי "בניגוד לשמועות ומידע לא מבוסס שנפוץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות, החומר שנאסף לא מעלה חשדות לגבי מינויים של שופטים אחרים".

פרקליטו של נוה, עו"ד בועז בן צור טען במהלך הדיון כי מרשו לא היה חבר בוועדה למינוי שופטים בעת שהשופטת החשודה לכאורה מונתה לתפקיד. לאמירה זאת התייחס נציג היחידה החוקרת אסף וולפיש שאמר כי "רוחו נחה על הוועדה בעת ההחלטה על מינויה. אלמלא הרגישות היינו מבקשים עשרה ימי מעצר נוספים".

עוד קודם בשעות הבוקר המוקדמות פשטו החוקרים על ביתו ולאחר שהזעיקו למקום את גרושתו שתשהה עם הילדים הובילו אותו לחקירה במשרדי הלהב 433 בחשד שבתמורה לקיום יחסי בעלי אופי מיני עם שתי נשים האחת אותה דאג למנות כשופטת שלום לכאורה והשנייה עורכת דין בכירה שבעלה מכהן כשופט שלום ועבורו פעל לקידומו כשופט מחוזי, כל זאת תוך ניצול מעמדו והשפעתו על הוועדה למינוי שופטים. השופטת המעורבת בפרשה, המיוצגת על ידי עו"ד אופיר סטרשנוב, תוצא לחופשה.

בחקירתו הכחיש נוה מעורבות בעבירות של שוחד מיני אולם לא הכחיש וגם לא כפר בחשד לפיו קיים יחסי מין עם השתיים. פרקליטו ציין בבית המשפט כי מרשו אינו חבר בוועדה למינוי שופטים ומשכך הוא לא יכול להשפיע על הבחירה של שופטים או קידומם. כמו כן, שתי החשודות הנוספות בפרשה, שוחררו בתום חקירתן בתנאים מגבילים למעצר בית של חמישה ימים ולא הובאו לבית המשפט.