הותר לפרסום הערב (רביעי) כי החשוד המרכזי בפרשה המסעירה את המערכת המשפטית הוא יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה הביאו את נוה, שהינו בעל השפעה רבה בוועדה למינוי שופטים, לבית משפט השלום בתל אביב וזאת אחרי שמונה שעות של חקירה במשרדי היאח"ה כחשוד בעבירות של שוחד מיני, מרמה והפרת אמונים. הוא שוחרר למעצר בית של שמונה ימים בתנאים מגבילים. בהודעת המשטרה נמסר כי "בניגוד לשמועות ומידע לא מבוסס שנפוץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות, החומר שנאסף לא מעלה חשדות לגבי מינויים של שופטים אחרים".


פרקליטו של נוה, עו"ד בן צור טען במהלך הדיון כי מרשו לא היה חבר בוועדה למינוי שופטים בעת שהשופטת החשודה לכאורה מונתה לתפקיד. לאמירה זאת התייחס נציג היחידה החוקרת אסף וולפיש שאמר כי "רוחו נחה על הוועדה בעת ההחלטה על מינויה. אלמלא הרגישות היינו מבקשים עשרה ימי מעצר נוספים". 

עוד קודם בשעות הבוקר המוקדמות פשטו החוקרים על ביתו ולאחר שהזעיקו למקום את גרושתו שתשהה עם הילדים הובילו אותו לחקירה במשרדי הלהב 433 בחשד שבתמורה לקיום יחסי בעלי אופי מיני עם שתי נשים האחת אותה דאג למנות כשופטת שלום לכאורה והשנייה עורכת דין בכירה שבעלה מכהן כשופט שלום ועבורו פעל לקידומו כשופט מחוזי, כל זאת תוך ניצול מעמדו והשפעתו על הוועדה למינוי שופטים. השופטת המעורבת בפרשה, המיוצגת על ידי עו"ד אופיר סטרשנוב מהמשרד של כהן, סטרשנוב, לונדון, תוצא לחופשה.



אפי נוה במעצר. צילום: אבשלום ששוני



בחקירתו הכחיש נוה מעורבות בעבירות של שוחד מיני אולם לא הכחיש וגם לא כפר בחשד לפיו קיים יחסי מין עם השתיים. פרקליטו עו"ד בועז בן צור ציין בבית המשפט כי מרשו אינו חבר בוועדה למינוי שופטים ומשכך הוא לא יכול להשפיע על הבחירה של שופטים או קידומם. כמו כן, שתי החשודות הנוספות בפרשה, שוחררו בתום חקירתן בתנאים מגבילים למעצר בית של חמישה ימים ולא הובאו לבית המשפט.



מערכת המשפט סערה במהלך השבועות האחרונים בעקבות דליפת פרטים מההפרשה, בה מספר חברים בוועדה למינוי שופטים ובהן חברת הכנסת נורית קורן מסרו במשרדי היאח"ה עדות. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי לגבי עורכת הדין שנזכרת בפרשה, המשטרה לא מייחסת לה קיום יחסי מין עם החשוד המרכזי. "הם הטיחו בה חשדות לגבי קשר עם החשוד המרכזי, אך בשום אופן לא הזכירו קשר מיני", מסרו. "היא אישרה שקיים ביניהם קשר, לאור היותם חברים בלשכת עורכי הדין, והיא פעילה בוועדות השונות, חלקם מול הכנסת, אולם ציינה בחקירתה כי לא ביקשה ממנו כלום ולא קיבלה ממנו כלום, ובוודאי שלא הייתה מבחינתה כל פניה בבקשה לקדם את בעלה השופט".



מסתבר שבמשטרה הבינו בימים האחרונים, כי המעורבים מבצעים פעולות שיש בהם לכאורה כדי לנסות לשבש את החקירה ובשם כך הם החליטו על המעבר לשלב הגלוי שלה, והובלתם לחקירה.



פרקליטה של עורכת הדין החשודה בפרשה, עו"ד עדי כרמלי, מסר: "מרשתי נחקרה היום במשך שעות רבות, שבהן היא מסרה גירסה מפורטת, ושיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים. מרשתי, עורכת דין ותיקה, מכובדת ומוערכת, סבורה כי במעשיה לא דבק כל רבב. מרשתי מעולם לא ביקשה ולא קיבלה דבר מאיש וזאת הבינו גם החוקרים. משכך, אנו צופים כי בזמן הקרוב ביותר, עוד הערב ועם סיום חקירתה היא תשוחרר לביתה".



נציין, כי החקירה כולה התנהלה עד אתמול תחת מעטה של צו איסור פרסום גורף ועוד מראשיתה מידר עצמו היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט מלעסוק בה בשל קשריו וחברותו עם עו"ד נווה ששמו הותר כאמור לפרסום.



נציין כי בימים האחרונים, מעבר לסערה שעוררה הפרשה החמורה לכאורה, התעסקו בה ברשתות החברתיות באופן נרחב ביותר, כשחלק מהדברים היו הערכות בלבד, ובחלק האחר היו חלקי מידע.


.