ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) בוורשה שבפולין וישתתף בוועידה אמריקאית-פולנית בחסות האו"ם בנושא השלום והביטחון במזרח התיכון, שתתמקד בעיקר באיראן, ותכלול נציגים מ -10 מדינות ערביות לפחות. טרם המראתו לפולין, אמר נתניהו: "אנחנו פועלים כל יום נגד איראן, כולל אתמול", כשהוא מתכוון לתקיפה שיוחסה לישראל בקוניטרה. 

"זו ועידה בינלאומית מאוד חשובה בוורשה", הסביר רה"מ בפתח דבריו, והוסיף: "המוקד הוא איראן. זה מאגד את ישראל, את ארה"ב, מדינות באזור, מדינות גם מחוץ לאזור. יהיו שם מפגשים מעניינים. איראן שולחת לנו איומים ביום המהפכה ה-40, הם איימו להחריב את תל אביב וחיפה, ואמרתי שהם לא יצליחו בזה, אבל אם הם ינסו, אז אני חוזר ואומר שזה יהיה יום המהפכה האחרון שהם יחגגו, המשטר הזה. אנחנו מפעילים הרבה מאוד אמצעים והרבה מאוד גורמים נגד התוקפנות האיראנית, נגד הניסיון שלהם להתחמש בנשק גרעיני, בטילים בליסטים. את פעולות הטרור שלהם באירופה אנחנו חושפים פעם אחר פעם, וגם את הניסיונות שלהם להתבסס בסוריה אנחנו בולמים פעם אחר פעם, יום אחרי יום".
 
לדבריו, "היחסים שלנו עם מדינות האזור כולן, חוץ מסוריה, הם יחסים טובים מאוד והתיאורים שמתוארים כאילו יש לנו נתקים איתן, הם ההפך מהמציאות. המציאות היא שהיחסים האלה הולכים ומתהדקים. איני אומר שהם כולם גלויים, הם לא כולם גלויים. אבל חלק מזה גלוי, ואיך אומרים? אפשר לראות את זה מעל פני השטח, אפשר לראות את זה באוויר.
 
פומפאו ונתניהו. צילום: רויטרס
פומפאו ונתניהו. צילום: רויטרס

"אני חושב שעצם קיום הוועידה הזאת שבה ישראל, ארה"ב, מדינות שונות בעולם ומדינות באזור יושבים במקום אחד, באולם אחד ודנים על נושא אחד, שהוא לדעתי הנושא החשוב ביותר לביטחון הלאומי שלנו, זה הישג חשוב מאוד", המשיך רה"מ. "אני מאוד מעריך את היוזמה האמריקאית שאני מלווה אותה ואני שותף לה חודשים ארוכים".
 
כשנשאל מה ייחשב הצלחה בכנס הזה, אמר: "עצם קיומו. מה ייחשב הצלחה? הפעולות שאנחנו עושים לבלום את איראן. אנחנו בולמים את איראן. אנחנו פועלים כל יום, כולל אתמול, נגד איראן. כל הזמן. נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור. וגם אני יכול להגיד לכם חד משמעית שהלחץ הכלכלי מורגש בניסיונות של איראן נגדנו משום שאנחנו רואים את השבר הכלכלי משפיע גם שם. אנחנו רואים קיצוץ של תקציבים, קיצוץ של כוחות, משיכה של כוחות, ואנחנו רואים את זה בכל הזירות מסביב לעולם. בלי יוצא מן הכלל. אנחנו רואים את זה בסוריה, אנחנו רואים את זה בלבנון, אנחנו רואים את זה גם בעזה ורואים את זה גם במערכות של נשק, מערכות נשק חשובות מאוד שאיראן מתקשה להציב בין השאר בגלל הבעיות התקציביות, קודם כל בגלל ההתנגדות האקטיבית הצבאית של ישראל". 
 
בהתייחס לשאלה האם מדינות מערב אירופה והאיחוד האירופי עוצמות עיניים לנוכח מה שאיראן עושה, השיב ראש הממשלה: "עוצמות עיניים? הן שמות כיסוי בכוח. איך אפשר להתייחס לזה אחרת? הן פשוט מתעלמות מהעובדה שאיראן מפעילה חוליות טרור בתוך המדינות שלהן. באותה העת המדינות של אירופה מחזרות אחר איראן ומנסות למצוא לה כל מיני מעקפים לסנקציות האמריקאיות. אם יש דבר שהוא אבסורדי זה הדבר הזה. אנחנו גם חושפים, אני לא מסתיר את זה, ישראל בפעולותיה, וזאת המדיניות שלנו, היא זאת שחושפת את רשת הטרור האיראנית באירופה ובעולם בכלל, אבל קודם כל באירופה. ואנחנו מפנים את זה לשירותי הביון של אירופה, גם הצלחנו לעצור כמה מקרים כאלה. והממשלות הללו באירופה יודעות היטב שאיראן היא מדינה טרוריסטית שפועלת ללא שום סייג, ויש בזה איזה הבעת זלזול עמוקה של איראן מול ממשלות אירופה. כאילו 'זה לא משנה מה נעשה לכם, אתה תבואו ותתחננו אלינו'. זה חייב להשתנות. אולי, ואני מקווה, שהכינוס הזה יהיה התחלה של שינוי".

השר כ"ץ ימלא את מקומו של נתניהו כרה"מ במהלך ביקורו

נתניהו הוא ראש הממשלה היחיד שהוזמן להשתתף בוועידה, כאשר 60 המדינות האחרות שלחו שרים או בכירים אחרים. שר התחבורה ישראל כ"ץ ימלא את מקומו בזמן ביקורו. 
סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ישתתף גם הוא בכנס, והוא צפוי להיפגש עם נתניהו ביום חמישי. כמו כן, ראש הממשלה צפוי להיוועד גם עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפיאו. לשכת ראש הממשלה לא הודיעה אם יפגוש את נציגי המדינות הערביות שיגיעו.

שר החוץ הפולני, יאצק צ'אפוטוביץ '(Gacek Czaputowicz) הודיע ​​בראשית השבוע כי ברשימת נציגי המדינות מהמזרח התיכון, מלבד לישראל, יהיו כאלה מסעודיה, בחריין, תימן, ירדן, כוויית, מרוקו, עומאן, איחוד האמירויות, מצרים ותוניסיה.
הרשות הפלסטינית דחתה הזמנה וקראה למדינות ערביות אחרות שלא להשתתף. ברמאללה טענו כי מטרתה האמיתית של הוועידה היא לקדם נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב.
צ'אפוטוביץ 'אמר כי "כתריסר מדינות לא השיבו להזמנה שלנו, בעוד שכמה מהן החליטו לא לבוא". הוא לא ציין את המדינות שסירבו להזמנה. ביום חמישי הקרוב, היום המרכזי של הכנס, ייפגשו מנהיגי טורקיה ואיראן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י כדי לדון במצב בסוריה.