ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום (שלישי) סרטון לחשבון הפייסבוק שלו, שצולם כאשר היה בדרכו לבסיס חיל הים בחיפה, ובו התייחס להוראת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה הוא אינו יכול להצטלם עם חיילים - זאת בשל החשש שמדובר בתעמולת בחירות.  בסרטון הוא אמר: "אני עומד להמריא מכאן מירושלים לבסיס חיל הים בחיפה והייתי מאוד רוצה לקחת אתכם פנימה לבסיס, אבל יש איזה הנחייה מוזרה - אי אפשר להצטלם עם חיילים. בעצם גם אני הייתי חייל - חייל ומפקד בסיירת מטכ"ל. אולי אסור לצלם גם...".
"לא יודע יש להם כל מיני דברים מוזרים. אבל אני אגיד לכם מה אני כן רוצה לעשות. כשאני פוגש אתכם במדים אני כן הולך לצלם אתכם, להצטלם אתכם ואני ארצה לפרסם את זה אחרי הבחירות, כי יש לי למעלה משני מיליון עוקבים, רבים מהם מארה"ב, הודו, ברזיל. ואני רוצה שהם יראו אותנו יחד. אני רוצה שהם יראו אתכם כי אתם הפנים היפות והאמיתיות של מדינת ישראל ושל צבא הגנה לישראל. אז נצטלם יחד בהמשך, להתראות!".

במהלך ביקורו בבסיס, ראש הממשלה ושר הביטחון שמע סקירות על פעילות הזרוע מפי מפקד החייל אלוף אלי שרביט. "במסגרת ביקורים שאני עושה בצה"ל במילוי תפקידי כשר הביטחון, אני מתרשם מאוד מהכוחנות של חיל הים, בבניין הכוח ובהפעלת הכוח", אמר, "חיל הים הוא מרכיב ראשון במעלה של כוח ההגנה וכוח ההרתעה של ישראל מול משימות עליונות שיש לנו בשני התחומים הללו". 
הוא הוסיף: "אני מתרשם מכל מה שראיתי כאן, כמובן שאי אפשר להראות הכל, אבל הטילים האלה שאתם רואים מאחורי - הטילים האלה יכולים להגיע רחוק מאוד, מול כל אויב, כולל השלוחות של איראן באזור שלנו". ראש הממשלה הדגיש כי "אנחנו פועלים כל הזמן, לפי הבנתנו ולפי הצורך שלנו למנוע מאיראן ומגרורותיה להתבסס בגבולנו הצפוני ובאזורנו בכלל. אנחנו עושים כל מה שצריך".


צילום: חיים צח, לע"מ

 
בתגובה לתלונת נתניהו בסרטון, ממפלגת העבודה נמסר: "נתניהו התרגל לערבב בין אינטרסים פוליטיים לאינטרסים ביטחוניים וחשב שיוכל להשתמש בחיילי צה"ל כניצבים בקמפיין שלו. את נתניהו אי אפשר לשנות. את נתניהו צריך להחליף".בתגובה לכך, מפלגת "חוסן לישראל" העלתה שלושה סרטונים:
בתוך כך, שר האוצר משה כחלון אמר בכנס בשבע ירושלים כי עבד יפה עם ראש הממשלה והם ימשיכו ככה. "אני לא רואה את גנץ במצב כזה שעומד להרכיב ממשלה", הסביר, "בלי המלצה שלי ביבי היה ראש ממשלה?! אני אעשה לביבי את הרוב הדרוש על מנת להרכיב ממשלה". הוא הוסיף: "אני רוצה להיות שר האוצר גם בממשלה הבאה. אני מאוד רוצה בזה למרות שזה קשה, כל שינוי שרוצים לעשות אפשר לעשות רק ממשרד האוצר בסוף יש דברים שמשתנים לאורך זמן". כחלון אמר כי "זה נכון שהעשירייה הראשונה של הליכוד אשכנזית ואצלנו יש מזרחיים ואפילו דתיים ולמרות זאת התדמית היא שהליכוד הוא המפלגה של המזרחים. אני מאמין שגם זה ישתנה ובשביל זה הגענו".