עורכת הדין תמי אולמן, המייצגת את ראיד רושרוש, הסבירה הבוקר (רביעי) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM כיצד הגיעה הפרקליטות להחלטה שעוררה סערה, בדבר החתימה על הסדר טיעון עם רושרוש, שהורשע בהריגת תהילה נגר במקום ברצח.

"לא אמרתי שהאיש חף ופשע, אלא שהנאשם טוען לחפותו", הבהירה אולמן בראשית דבריה. "זיכוי אדם מרצח והאשמתו בהריגה קורים בהרבה מאוד תיקים לאחר חקירות מאומצות. רואים שעדים לא אומרים אמת".

הצח"מ של המשטרה ביצע עבודה לא מקצועית בתיק הזה?
"בוודאי. היו המון מחדלי משטרה שהובילו את הפרקליטות להגיע להסדר הטיעון הזה. חד וחלק ולא מעבר לזה. המחדל הכי גדול היה שראש הצח"מ קם ואמר שלא היו מחדלים ואני קמתי והראיתי לו מחדל אחר מחדל. נטען שמרשי נסע בג'יפ שלו לבצע את העבירה, ובו הייתה מצלמה שקלטה את כל מה שקרה בשטח ויכולה להוכיח שהוא הרוצח. במקום לקחת את המצלמה לבדיקה, המשטרה נסעה עם הג'י'פ אל תחנת המשטרה ובדרך גרסה את כל מה שנשמר בתוכנת המצלמה עד אותו רגע. זו רשלנות לשמה. המשפחה והציבור לא מבינים את זה ולכן מתלהמים".




"כשאנחנו חוקרים את המשפחה אנחנו נוהגים לעשות זאת בשיא העדינות", הוסיפה אולמן. "בית המשפט לא העיר לי על כך פעם אחת. אם בית המשפט היה רואה שאני פוגעת בכבודה של המנוחה או העדה - הוא היה מעיר על כך".

אז למה הלקוח שלך הודה בסוף בהריגה?
"כמו שהפרקליטות עשתה שיקול דעת בין סיכוי להרשעה לסיכוי לזיכוי, גם הנאשם עשה זאת. הגענו למסקנה שהטוב ביותר לנו הוא לא לקחת סיכון כי מדובר או במאסר עולם או בזיכוי, ואי אפשר לדעת מה יהיה בסוף".

כשנשאלה לגבי הטענה לפיה רושרוש הגיע ממשפחה מבוססת, ויכל להרשות לעצמו מימון של צוות סנגורים נרחב, אמרה: "הוא לא היחיד שלוקח אותנו. זה התפקיד שלנו, לייצג חשודים ונאשמים. יש לנו פרנסה כי אנחנו סנגורים טובים. לא בדקתי את מצבם הכלכלי של משפחתו, זה לא מעניין אותי. אנחנו קובעים את המחיר שלנו עבור העבודה שלנו".
 
אם מותר לשאול, מה השכר על תיק כזה?
"אני לא שואלת אותך כמה את מרוויחה. יש מדרג בהתאם לכישורים והיכולות. אין ספק שאתה לא גובה את המחיר בסוף התיק אלא בתחילתו".
 
מישהו איים עלייך מאז אתמול? חילצו אותך מבית המשפט.
"ממש לא. לא חילצו אותנו, הכל היה בסדר. אני מבינה את המשפחה ואני משתתפת בצערם".

ממשטרת ישראל נמסר: "עובדתית, בית המשפט המחוזי הרשיע את הנאשם בהריגתה של תהילה נגר ז"ל לאחר שהודה במעשה, בזכות חקירה של המשטרה שהובילה לפענוח המקרה, למעצר החשוד בתוך זמן קצר ובהמשך לכתב אישום חמור נגדו שהוגש ע״י הפרקליטות. במהלך החקירה בוצעו מגוון פעולות בכדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם הנאשם. בסיומה של החקירה המורכבת שנוהלה במשטרה ולוותה לכל אורכה ע״י הפרקליטות, הוגש כתב אישום חמור כנגד החשוד. במסגרת הסדר הטיעון שהתבסס על התשתית הראייתית הקיימת - בית המשפט החליט להרשיע את הנאשם בהריגה ובכוונת הפרקליטות לבקש את עונש המקסימום בגין עבירה זו. לא נוכל להתייחס לגוף הכרעת הדין שכן טרם ניתנו נימוקיה".

כזכור, גופתה של נגר ז"ל נמצאה ב-20.12.16 כשהיא מוטלת לצד הדרך בכביש 90 סמוך למושבה מגדל. מהחקירה עלה כי המנוחה יצאה לילה קודם לכן לבילוי יחד עם בן זוגה, שאותר באותו הבוקר במקום עבודתו שבכפר עילבון לאחר שבחיפוש ברכב בו נהג אותרו סימני הדם של נגר ז"ל. רושרוש נעצר והובא לחקירה, אך לא שיתף פעולה עם השוטרים. בנוסף, הוא בחר שלא לענות לשאלות חוקריו לאורך כל תקופת מעצרו.

מחקירתו עלה כי הוא והמנוחה ניהלו מערכת יחסים רומנטית במשך שנה וחצי, במהלכה נהג הוא להכות אותה, להכאיב לה ולהשפילה, אך נגר ז"ל הקפידה לשמור על כך בסוד והמשיכה להיות עמו בקשר. רושרוש אף איים עליה לבל תספר לאיש אודות המכות - אחרת יפרסם ברבים תמונות אינטימיות שלה, אותן החזיק ברשותו.