עוד צרות ביבנה: הקומיקאי והשחקן נאור ציון מאיים על הזכיינית "קשת 12" בתביעה על הפרת זכויות יוצרים לכאורה בפורמט "2025" של יורם זק וארז טל' ומבקש פיצויים בסך שני מיליון שקלים. ציון טוען כי תוכנית הריאליטי העתידנית שאבה רעיונות מתוך פורמט שכתב, והגיש לקברניטי "קשת 12", בו מתמודדים יגיעו לעיר עם סכום כסף ויצטרכו לבצע משימות שונות על מנת להגדילו, כשהמנצח הוא האדם שהצליח להרוויח את הסכום הגבוה ביותר. ב"קשת" טוענים כי אין בסיס לטענות ומדובר ב"סיבוב תקשורתי".



בנוסף למכתב ההתראה לפני תביעה, פרסם ציון סרטון ברשת הפייסבוק בו העלה את טענותיו: "אני בדרך כלל לא עושה סרטונים כאלה, אבל הפעם זה מאוד חשוב, גם לתסריטאים, בימאים וכל מי שרוצה להגשים את החזון שלו ושלא יגנבו לו את זה יום אחד. ב-16/11/17 נפגשנו מאיר קוטלר, הסוכן שלי ואני עם אסף בלכר, שהיה אחראי על כל תוכניות הריאליטי הלא מתוסרטות בקשת. פורמט שנקרא 'HOW MUCH CAN YOU MAKE', או בעברית - 'תסתדרו'".





"הוגשה לו חוברת מאוד מסודרת, עם עמודים, איורים, הוא אפילו התלהב מהרעיון", הוסיף הקומיקאי. "לפני שבוע שבועיים עלתה התוכנית '2025' של קשת ואנחנו היינו בהלם שראינו את כל עקרונות הפורמט ב-16.11.17 מגולמים בפורמט החדש של 'קשת'. בשביל שתבינו כמה זה חמור, אנחנו רוצים להראות סעיף סעיף בחוברת, ואיך זה נראה בפורמט '2025' של 'קשת'".



כאן מתחיל לגולל ציון את נקודות הדמיון, לטענתו, בין התוכנית לטענותיו. ציון טוען כי בתוכנית כתוב על חבורת אנשים בניו יורק, שמקבלת 5000 ש"ח במזומן כל אחד, עם אשרת עבודה לשלושה חודשים ומי שמרוויח הכי הרבה הוא מנצח את המשחק. נאור ממשיך ומפרט את החוברת שהגיש, בה נכתב כי כל זוג יכול לבחור לינה. מלון חמישה כוכבים, הוסטל, או קניית אוהל ושקי שינה.



נאור ציון. צלם : שוקה כהן
נאור ציון. צלם : שוקה כהן



לאורך הסרטון הארוך ציון ממשיך לטעון לנקודות השקה דומות בין ההצעה לפורמט. כולל שהקהל בבית יוכל להשפיע, ולהוסיף לו כסף בטבלה הסופית וישפיעו על מיקומו. גם על הליהוק והמשימות. "לא היה רעיון כזה בקשת שבאנו לפגישה, כי אם היה, אז הוא היה עוצר את זה, כי זה מה שעושים במצבים כאלה. הוא ביקש שנשלח עוד גרסאות ושאולי זה יהיה יקר מדי ונצטרך להכניס אותם לעיר. הם הרסו לי את הפורמט, במקום שזה יקרה בניו יורק, בעיר. אני כבר לא אוכל למכור את הפורמט".



נאור סיכם ועקץ: "קשת, כל מה שהייתם צריכים לעשות זה להרים לי טלפון. הייתם חוסכים את הסרטון הזה ולכם הרבה בלאגן, אבל עכשיו נלך לפי החוקים של העיר שלכם, איך אמרתם? לכל דבר יש מחיר".



התראה לפני תביעה, נאור ציון נגד 2025.  צילום מסך
התראה לפני תביעה, נאור ציון נגד 2025. צילום מסך



במכתב ההתראה שכתבו עורכי הדין מתן שוק ודור נחמן נכתב: "מזה כשנתיים עובד מרשינו על פורמט טלויזיוני חדשני, בבסיס הפורמט הרעיון לפיו מתמודדים שוהים בעיר מערבית גדולה דוגמת ניו יורק ומקבלים סכום כסף ובמהלך התוכנית נדרשים למקסם אותו. המתמודדים נדרשים לבחור את אפשרויות הלינה, מקבלים מההפקה משימות שונות, כשכל הזמן מלווה אותם טבלה שמראה כמה כסף צברו ומי שזוכה בסופו של יום בפורמט הוא מי שהצליח בסיום העונה לצבור את סכום הכסף הגבוה ביותר ויקבל פרס בסכום ניכר בכסף או בשווה כסף".

מקשת נמסר בתגובה: ״מהמהירות בה הודלף המכתב לתקשורת, ניתן רק להסיק כי מטרתו של נאור ציון היא סיבוב תקשורתי שכן אין כל עילה משפטית.
הפיתוח של 2025 החל לפני שנים, תיעוד כתוב קיים משנת 2016. מר ציון הציג את הפורמט שהגה בנובמבר 2017, שנה וחצי אחרי ש-2025 נכתב. מעבר לכך, מר ציון הציג רעיון שנראה יותר כמו המירוץ למיליון בכסף, שונה בתכלית מ 2025, כך שאיננו מבינים כיצד הוא מעלה טענות על דמיון בין הפורמטים.  נשמח להשמיע את הטיעונים בבית המשפט, אם ציון יבחר לדון בסוגיה המשפטית ברצינות, ולא בתקשורת".