הנהגת כחול לבן, בראשות בני גנץ, הגיעה היום (רביעי) בכפר עזה, במהלכו הצהיר יו"ר המפלגה כי "נפעיל מדיניות קשוחה, ואם צריך נחזור לסיכולים ממוקדים". מלבד זאת, הוא עקץ את שר החינוך, נפלתי בנט, כשאמר כי "אני רואה כאן מאחורינו חמאס שאותו צריך לנצח ולא בג"ץ".



"אני והחברים הסתובבנו שעות ארוכות במרחב החשוב הזה", אמר גנץ לתושבים, והוסיף: "מאחורינו אתגר רב שנים. ומלפנינו היישובים שעליהם צריך לשמור.
בשלוש וחצי השנים שאחרי צוק איתן היה שקט מוחלט. לא רקטות, לא בלונים, לא עפיפונים. אבל חוץ מקידום המכשול לא נעשה כלום. אנחנו נשנה את המדיניות הנרפית ונפעיל מדיניות קשוחה, נדרוש את החזרת השבויים והנעדרים, נקדם סיוע לתושבים ברצועה בלי התפשרות על ביטחון. אם יתקפו אותנו נפעיל מדיניות קשוחה ואם צריך נחזור לסיכולים ממוקדים. בחמאס מבינים מה שאמרנו".
 
 

בתוך כך, הוא גם עקץ את יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט: "אני רואה כאן מאחורינו חמאס שאותו צריך לנצח ולא בג"ץ. אבל לא פלא שבממשלה שמאמצת כהניסטים שר חינוך מרשה לעצמו להסית נגד מוסדות המדינה הכי חשובים. בממשלה שלי זה לא יקרה".
לפיד הוסיף: "באוקטובר האחרון עמדתי בבאר שבע מול הבית של מירי תמנו, יחד איתה, שנהרס מפגיעת טיל של החמאס ואמרתי אז שלא יכול להיות שהבית של מירי הרוס ושל יחיא סינוואר עדיין עומד. כמה ימים אחרי סינוואר עשה מסיבה, ואמרתי אז שככה לא מייצרים הרתעה. אכן מעט מאוד זמן אחר כך 500 טילים ופצמ"רים נחתו על תושבי עוטף עזה וממשלת ישראל לא עשתה דבר וחצי דבר. הרתעה משיגים בכוח ורק בכוח. הקבינט שבו שלושתנו ישבנו השיג כך הרתעה לשלוש וחצי שנים - את ההרתעה הזו אנחנו נחזיר".
יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, אמר כי "אלה שמאחורינו פה ברצועת עזה ומנהיגי החמאס, מכירים אותנו. הם מכירים אותנו מעופרת יצוקה, מעמוד ענן ומצוק איתן. מאיתנו אתם לא שומעים דברי רהב - אנחנו עשינו ואנחנו אלה שנעשה. כשהתחילו להפריח פה בלונים ועפיפוני טרור, הזלזול הזה הוביל אותנו להסלמה. הפרת ריבונות היא קו אדום ועליה משלמים מחיר. זו השפה במזה"ת וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות, לא לדבר דברי רהב".
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי סיפר כי "פגשנו היום ולא בפעם הראשונה עם צעירים בני ביישובים והקיבוצים של עוטף עזה. צעירים שהחליטו למרות המציאות הלא פשוטה כאן לבנות בית ולגדל משפחה. הם דורשים ביטחון ותחושת ביטחון. המציאות כאן בלתי נסבלת. לא יתכן שאזור שלם יהיה בן ערובה של חמאס. זה כישלון של מדיניות חלשה. אנחנו נחליף את זה בפחות דיבורים ויותר מעשים. ובעוצמה".