עוד לא הייתה כזאת דרמה סוחטת דמעות, כמו בפרק האחרון של "הישרדות VIP", ג'וזי בכה מרות שהוא צריך להתחרות בדו קרב מול שקד, חברו הכי טוב על האי. השורד הצרפתי רק צריך היה לדקלם את קינת דוד על יהונתן, ותמונת החברות האמיצה הייתה מושלמת. והיא יכלה להיות אפילו יותר מושלמת, אם מיכלאנג'לו היה היום בחיים ולצד הפסל המפורסם של דוד, הוא היה גם מפסל את ג'וזי ושקד. זה הרגיש כמעט כמו פרידה מאהובה.



דרמת הדמעות והמילים הנועזות של ג'וזי "אני אוהב אותו, 21 ימים אנחנו ביחד על האי (ממש חיים שלמים) ואין ייסורים והתעללות גדולים מאלה", לא יכלו לבייש את גדול הסופרים הרומנטיקנים הצרפתיים ויקטור הוגו. אפילו הגיבן מנוטרדאם לא אהב ככה את אזמרלדה היפה.



אממה? קווזימודו הגיבן, היה מוכן להקריב את חייו למען אזמרלדה. ג'וזי, למרות שברון הלב והכאב, לא וויתר על הדו קרב עם שקד אהוב ליבו. מעניין מה היו אומרים על כך הפסיכולוגים של "חתונה ממבט ראשון".



"הישרדות", נעמה קסרי. צילום מסך
"הישרדות", נעמה קסרי. צילום מסך



ולמי אנחנו חייבים את כל התענוג הזה? לליהיא גרינר כמובן, שבחרה בצמד האוהבים ג'וזי ושקד להתחרות אחד מול השני. בעצם, מתחילת העונה, ליהיא לא מפגינה ולו קמצוץ של סנטימנט כלפי מישהו מהשורדים ממחנה כזה או אחר, וטוב שכך, אחרת היה משעמם. היא אפילו נהנית מכל הבלגן שהיא יוצרת ואף טופחת לעצמה על השכם שהיא מצליחה להתעלל בהם. אתמול זאת הייתה ליהיא במיטבה והזכירה לנו נשכחות מאותה עונה ב"אח הגדול", כאשר זרקה לפח את טבעת האירוסין והכריזה שהיא מאוהבת במישהו אחר. אתמול היא התעלתה על עצמה כאשר הצליחה לזעזע את שלוות האי ולגרום לג'וזי לקריסת מערכות נפשית ורגשית.



שלא לדבר על שמחה ולונה, שעם הופעתה הפתאומית של ליהיא בזירה כאילו הייתה רוח רפאים, כמעט גרמה להן להקיא את הטחינה ביחד עם השוקולד של הסופלה. "אני לא אסלח לה כי היא השיגה לעצמה כוח על חשבון החולשה שלי" אומרת שמחה למצלמה. תגובה תמוהה, לאור העובדה שגואטה עצמה לא פעם דיברה בחופשיות על ממדיה ולא התביישה בהם, ופתאום הם הפכו ל"חולשה?" לא זכור לי למשל שלירז אסייג מהאח הגדול, ראתה במישמניה חולשה. להפך. היא הציגה אותם ברוב כבוד והדר לעיני כול.



"הישרדות". צילום מסך
"הישרדות". צילום מסך



וכך, ליהיא גרינר לא רק גרמה לכולם לבעיות עיכול קשות, היא גם ניסתה לסכסך בין ג'ובאני וג'וזי, כאשר גילתה לכולם שג'ובאני הוא לא בדיוק מאוהדי ג'וזי. ג'ובאני התפתל מהמבוכה שנגרמה לו, דווקא על ידי מי ששיתפה אותו בסוד והוא מצידו לא הסגיר אותה.



אם אף אחד מההפקה לא לחש לליהיא איך לנהוג והכול נעשה מבחירה אישית שלה, אין ספק שזו העונה של גרינר ובקלות היא יכולה להצטרף לצוות התסריטאים של ערוץ 13. בעיקר אחרי שעברה בהצלחה את המבחן בעברית וקראה ללא רבב את הכתוב בדף על תפקידה במשחק.



"הישרדות". צילום מסך
"הישרדות". צילום מסך



אם בתחילת העונה ג'וזי שיחק את תפקיד הביצ'ית האולטימטיבית, אתמול הוא תכל'ס מימש את האימרה: "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד", כאשר בשארית כוחותיו ופיסות העור שנשארו לו על הידיים, נאחז בפירמידה כדי לנצח למען הקבוצה, על מנת שתזכה בארוחה מזינה. רוח ההקרבה פעמה בו, אך משום מה הג'נטלמניות הצרפתית לא באה לידי ביטוי, כאשר לא הציע לוותר על הארוחה ולהכניס במקומו את נעמה.



זוכרים את "החגיגה של בבט" והסעודה המפוארת בה השתתפו זקני הכפר שליקקו את השפתיים מהמעדנים שהכינה להם השפית מפריז? כך בדיוק נראו אתמול האמיצים והמורעבים של "הישרדות", שריירו מכול ביס שלקחו בחגיגה הגסטרונומית על החוף, כמו תמונה שנלקחה מסרט של פליני. כי בסרטים של פליני מוצגות דמויות בגיחוכן, גם הגברים. שימו לב, שמכול הגברים ההרואיים על האי, אף אחד מהם עוד לא ניסה לדוג אפילו דג אחד לקינוח, כפי שעושים גברים אמיתיים. במקום זאת, הם מגיעים לסעודה המוצעת עם הלשון בחוץ, ואם נוסיף חטא על פשע, לא מזיז להם שהייצוג הנשי, נעמה, תמשיך לרעוב ולצפות בהם כאשר הם ממלאים את בטנם. עוד גברים כאלה ואבדנו.



"הישרדות", ג'וזי זירה. צילום מסך
"הישרדות", ג'וזי זירה. צילום מסך