מזל טוב: הפזמונאי, הסופר, המתרגם ועורך ב-103fm במסגרת 'שבת עברית', אבי קורן, יזכה בפרס אקו"ם למפעל חיים - כך חשף הבוקר (שני) בראיון עם דודי פטימר. הפרס היוקרתי יוענק לו בטקס פרסי אקו"ם שייערך ב-12 ביוני.



קורן, שבאמתחתו פרס מפעל חיים מטעם אמ"י, חתום על קלאסיקות רבות, ובהן "יותר מזה אנחנו לא צריכים", "בוא הביתה", "למה למה", "איזו מן שלווה", 'כוכבים לא משקרים', ו'באביב את תשובי חזרה'. הוא שוחח עם חוקר המוזיקה והעיתונאי דודי פטימר במסגרת הפודקאסט השבועי שלו, 'מילים ולחן', בפרק שיועלה במלואו בשבוע הבא בנושא מקצוע הפזמונאי והשינויים שחלו בו מאז ועד היום.



"אני לא התייחסתי לפזמונאות כמקצוע - למרות שזה בהחלט מקצוע", אמר, "היו כמה סוגי פזמונאים, ובהם כאלה שכותבים כדי שהשיר יהיה שלאגר וכאלה שכותבים לחפלות ולפסטיבלים. כמו שיש בוטיק, כלבו, חנות מותגים והזמנות של בגדים באינטרנט, כך הפך הפזמון גם לסוגות שונות שיוצאות החוצה בדרכים שונות לקהלים שונים". 





קורן הוסיף: "אני לא מאלה שבוכים 'אוי יוי יוי, מה קרה לזמר העברי?'. הוא חי וקיים, וההוכחה לכך היא כל מועדוני הזמר שקיימים ופועלים בארץ, ובהם מאות אנשים המתכנסים ושרים את השירים האלה, שאנחנו ואחרים כתבו".



בסיום הריאיון הטיל את הפצצה: "מותר לגלות כבר שאני השנה זוכה פרס אקו"ם. הבאתי לך את הסקופ הזה ראשון כי אתה יודע כמה אני אוהב אותך".



פטימר המופתע השיב: "איזה מרגש, הגיע הזמן. אין יותר ראוי ממך. אני שמח לשמוע, המון המון מזל טוב ונתראה בטקס".



בקרוב ישודר ברדיו 103fm ספיישל משירי אבי קורן, שמשמש כאחד מעורכי "שבת עברית" בתחנה.