בית הנשיא הודיע הבוקר (שלישי) על פטירתה של נחמה ריבלין, רעייתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, והיה מי שמצא את האירוע כבסיס ראוי להלצה. המוזיקאי אפרים שמיר, שידוע בהתבטאויותיו השנויות במחלוקת, פרסם בעקבות הידיעה פוסט בן 3 מילים בפייסבוק שעורר סערה גדולה ברשת: "למה לא שרה", כאשר מדבריו עולה, מן הסתם, התייחסות לרעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו.



מיד אחרי הפרסום החלו הגולשים להגיב לשמיר על חוסר הטעם בדבריו. "איך אדם כל כך מוכשר יכול לכתוב דברים כל כך מזעזעים", כתב אחד הגולשים, "הנה עוד גיבור מקלדת, חשבתי שאתה בן אדם נערץ... כבר לא", הוסיף אדם אחר,  "אפרים יקר, זה לא לעניין, לא מכבד אותך ולא את רמת השיח", סיכם גולש נוסף. לצידם היו גם גולשים שהתייחסו בהומור לפוסט של שמיר.





אחרי הופעת התגובות הנזעמות פרסם שמיר פוסט נוסף וכתב: "לכל הצבועים, אל תדברו איתי על מוסר לאחר שבחרתם בראש ממשלה קרימינל שקרן, שרים גנבים ורבנים עברייני מין ופדופילים, יותר טוב. תסתמו". 


גם התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע. ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "תנועת הליכוד מביעה זעזוע עמוק מאמירתו של אפרים שמיר. דבריו המקוממים ראויים לכל גינוי".

השרה מירי רגב כתבה בטוויטר כי "דבריו של אפרים שמיר מבחילים. אמנם מדובר באדם שכבר התבטא בעבר בהתבטאויות שערורייתיות אבל הפעם זו כבר ממש חציית קו אדום, שמסיתה כנגד רעיית ראש הממשלה. אני בטוחה שלו אמירה כזו הייתה נאמרת כלפי מישהי מהשמאל, כבר מזמן הייתה נפתחת חקירה פלילית".


 
השרה גילה גמליאל כתבה כי "אפרים שמיר שובר שיאים של שפל. מנסה לפלס את דרכו לתודעה הציבורית תוך ניצול זכרה של נחמה ז״ל והפצת דברי שנאה והסתה נגד הגברת נתניהו. אמן אגדי לשעבר שהפך לגזען מסית בהווה. מביך ומביש".

השר ישראל כץ אמר כי "אפרים שמיר הגיע לשפל המדרגה. במקום להביע תנחומים על מותה המצער של רעיית הנשיא נחמה ריבלין ז״ל, הוא שואל מדוע לא שרה נתניהו. מתוך שנאה ועויינות פוליטית הוא איבד כל צלם אנוש. מבזה את כבודה של הנפטרת ונוהג בגסות בוטה כלפי אשת רה״מ. צריך להוקיע ולהדיר אותו מכל מקום".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, פרסמה אף היא תגובה בה נכתב כי "מזעזע בעיני שברגע של אבל לאומי על פטירתה של רעיית הנשיא ריבלין, בוחר אפרים שמיר להפיץ שנאה והסתה כלפי רעיית ראש הממשלה במילים חמורות שטופות שנאה. כל שוחרי האחדות והשלום צריכים להוקיע אמירות מן הסוג הזה, שהם הסתה ושנאת חינם".

השר אקוניס אמר כי "דבריו של אפרים שמיר מעוררים סלידה וחלחלה. שר המדע אופיר אקוניס: "לא אחזור על דברי הבלע של אפרים שמיר, משום שהם מעוררים סלידה וחלחלה עמוקה. השיח הציבורי בישראל הולך מדחי אל דחי ואנחנו חייבים לעצור את ההדרדרות הזאת מיד. מכל חלקי הקשת הפוליטית, בעיקר בקצוותיה".

כזכור, ריבלין הלכה הבוקר לעולמה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, ערב יום הולדתה ה-74. היא עברה השתלת ריאה לפני כשלושה חודשים, הליך לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. הלווייתה תתקיים מחר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

נחמה ריבלין. צילום: לע"מ
נחמה ריבלין. צילום: לע"מ