במערכת הפוליטית והציבורית מבכים את מותה של רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, שהלכה הבוקר (שלישי) לעולמה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד לאשת הנשיא ואמר: "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז״ל. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".



ח"כ גדעון סער, בן ברית פוליטי של ראובן ריבלין במהלך שנים רבות, ספד גם הוא: "נחמה ריבלין, אוהבת-האדם, בעלת הלב הגדול, נלחמה בעוז עד הרגע האחרון. לבי לנשיא המדינה, חברי ראובן ריבלין - לו היתה נחמה חברה, אהובה, שותפה ומשענת - ולבני המשפחה על האובדן הכבד. יהי זיכרה ברוך".


הרב הראשי לישראל, דוד לאו: "במהלך התקופה האחרונה נשאנו תפילות רבות לרפואתה של מרת נחמה ריבלין ז״ל וייחלנו שתשוב לאיתנה, הבוקר התקבלה לצערינו הידיעה המרה על פטירתה. נחמה זכרונה לברכה הייתה אשת חיל אשר ליוותה את בעלה שנים רבות בעשייתו הציבורית הענפה במסירות אין קץ, בענווה ובצניעות.  בשמי ובשם כל עם ישראל אני רוצה לשלוח תנחומים מעומק הלב לנשיא המדינה מר ראובן ריבלין ולכל משפחתו הנכבדה. מי ייתן ובבניין ציון ננוחם ולא תדעו עוד צער".
 
 



צילום: מארק ניימן, לע"מ


יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, אמר: "בשמי ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים, אני משתתף בצערם העמוק של חברי נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחתו.‬ ‫באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

שר האוצר משה כחלון: "משתתף בצערו של הנשיא רובי ריבלין עם לכתה של אשתו היקרה נחמה. יהי זכרה ברוך".

יו"ר האופוזיציה ח"כ בני גנץ: "עם לכתה לעולמה של אשת הנשיא, הגברת נחמה ריבלין ז"ל, סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה היתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה. יהי זכרה ברוך".


יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי: "המומים וכואבים את לכתה של נחמה ריבלין. שולח חיבוק ותנחומים לנשיא ולבני משפחתו. הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד. יהי זכרה ברוך".

שרת המשפטים איילת שקד: "יחד עם כל אזרחי ישראל אני משתתפת בצערו של נשיא המדינה ראובן ריבלין על פטירת רעייתו נחמה. בני הזוג ריבלין היו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. זכיתי להכיר את נחמה בשנים האחרונות וגיליתי אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינה ולאזרחי ישראל. יהיה זכרה ברוך".

ח״כ איימן עודה, יו״ר רשימת חד״ש תע״ל: "מצטער על לכתה של נחמה ריבלין, אישה יקרה ואוהבת אדם. תנחומים לנשיא ריבלין ולכל המשפחה".

'ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "הגברת ריבלין הייתה מופת לעם שלם, בחום האנושי, ביחס המחבק ובאהבה לאנשים. כולנו מרכינים ראש ומצטערים צער רב על לכתה בטרם עת".


צילום: עופר חן


מנהלת עמותת חו"ף (חולי פיברוזיס ריאתי), מיקי דרור: "אנו כואבים את לכתה של נחמה ריבלין ומחזקים את כבוד נשיא המדינה והמשפחה בשעתם הקשה. הגב' ריבלין, נפטרה לאחר שנות סבל רבות ממחלת IPF, ממנה סובלים גם רבים מחברי העמותה. את הסבל ארוך השנים ניתן למנוע על ידי תיקון בסל הבריאות והענקת הטיפול מרגע אבחון המחלה ולא לאחר הידרדרותה. בכך נוכל להאריך את חיי החולים".


נחמה וראובן ריבלין נישאו בשנת 1970, ולהם שלושה ילדים משותפים, כאשר לו יש בן נוסף מאשתו הראשונה. היא ליוותה אותו הרחק מעין התקשורת והציבור מאז בחירתו הראשונה לכנסת השתים עשרה בשנת 1988. היא לא הייתה מעורבת באופן משמעותי בחיים הפוליטיים של בעלה, אך מתלווה אליו לאירועים ממלכתיים וטקסים רשמיים. 

ריבלין נחשפה לציבור הרחב לאחר בחירות 2014 לנשיאות ישראל, בהן זכה בעלה. לאחר בחירתו, אמרה נחמה כי קשה לה להתרגל למעמד החדש. במהלך כהונתה כרעיית הנשיא היא פעלה למען אימהות שכולות ודאגה לקידום נושאים שונים כמו איכות הסביבה וילדים פגועים. היא מוגדרת כתומכת נלהבת של נשים וילדים, כאשר בימיה הראשונים כרעיית הנשיא, היא אירחה במשכן הנשיא כ-200 פעילי אקים במטרה לקדם את התמיכה בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.