התעשייה האווירית ביצעה היום (חמישי) את נסיעת המבחן הראשונה של מטוס רה"מ, air force one הישראלי. המטוס מדגם בואינג 767-300ER נראה בחטיבת התעופה של התעשייה. מטוס ראשי המדינה מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת שיתאימו לתצורת מטוס ראשי מדינה לשימוש בעשורים הבאים.

המטוס יוכל לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

מהתעשייה האווירית נמסר כי בימים הקרובים יבצע המטוס את טיסת המבחן הראשונה שלו כחלק מהליך סיום ההסבה על פי הדרישות המחמירות בעולם התעופה. עוד נאמר בהודעה, כי "התעשייה האווירית היא אחת החברות הבודדות בעולם להן יכולת לתכנן, לפתח, להסב ולרשיין מטוסים והיא מבצעת הסבות רבות של מטוסים במסגרת פעילותה של חטיבת התעופה אשר הוקמה בתחילת השנה כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה".
 
היום כתב ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) בחשבון הפייסבוק שלו: "לפני חמש שנים ביבי הביא לממשלה את רכישת המטוס שלו. תג המחיר היה 170 מיליון שקל. הצבעתי נגד. ביבי יצא מדעתו מרוב כעס. 'לא יעזור לך', אמרתי לו, 'אתה לא צריך את המטוס הזה. לא כשהמדינה הזו לא מצליחה לממן חדרי מיון'. לא עזר כלום. לביבי פשוט לא אכפת. המחיר? 729 מיליון שקל. אף אחד לא טרח אפילו להסביר איך הוא התייקר בחצי מיליארד שקל, אבל הוא עדיין מיותר. כשנהיה בממשלה נמכור אותו ונעביר את הכסף לאן שבאמת צריך".


 

כזכור וועדת הכספים אישרה לפני שנה את בקשת האוצר להגדיל את תקציב עבור מטוס רה"מ בנימין נתניהו ב-60 מליון ש"ח