לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה בתום דיון סוער את בקשת האוצר להגדיל את התקציב עבור מטוס ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-60 מיליון שקל, ממשרד ראש הממשלה נמסר הערב (שני) בעניין כי "הדיון היום בוועדת הכספים הוא במסגרת מימוש אבן דרך נוספת שנקבעה בפרויקט ולא מדובר בתוספת תקציב. אין חריגה במסגרת התקציב כפי שנקבעה ואושרה ע"י הקבינט". 

עוד ציינו במשרד: "התקציב כולל את רכישת המטוס, הסבה לצרכים הביטחוניים הנדרשים כולל מערכות ביטחון מתקדמות וכן תפעול שוטף לחמש שנים. ההחלטה על רכישת המטוס היא בהמשך לדוח ועדת גולדברג שבחנה את כדאיות המהלך והחליטה שרכישת מטוס תחסוך את מיליוני השקלים המוקצים לטיסות מדיניות".

כזכור, שישה ח"כים מהקואליציה תמכו באישור הבקשה לעומת חמישה מהאופוזיציה שהתנגדו לה. לפני שלוש שנים אישר הקבינט המדיני ביטחוני תקציב של 400 מיליון שקל לרכישת מטוס עבור ראש הממשלה ולאבזורו. כמו כן נקבע תקציב תחזוקה שנתי של כ-30 מיליון שקל. המטוס הגיע לישראל ב-2016 וכעת עובר פעולות השבחה והתאמה לצורכי רה"מ.
בדיון מסר דדי כהן, נציג אגף התקציבים באוצר, כי עלות ההשקעה במטוס, שטרם הוכנס לשימוש להטסת ראש הממשלה, הגיעה עד כה ל-327 מיליון שקל. בהקשר זה הוסיפה דרורית שטיינמץ, מנהלת אגף התקציבים במשרד רה"מ, כי העלות הכוללת של רכישת המטוס, הסבתו, ואחזקתו למשך 5 שנים היא 580 מיליון שקל. לדבריה, לא נפרצה מסגרת התקציב.
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר בתגובה: "מה הטירוף הזה של מטוס פרטי? זה שישית מהכסף שצריך כדי לאושש את הבריאות. לנכים אין, לסיעוד אין, אבל לטירוף של המטוס יש כסף". מרכז האופוזיציה בוועדה, ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), אמר: "התוספת היחידה שנדרשת היא למנגנון הפאר והנוחות. זה יהיה מטוס עגל הזהב, זה חצוף. ראוי שיהיה מטוס לרה"מ, אך לא עגל זהב מעופף".
 

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) אמרה כי "זה בזיון - כסף לשיפור תנאי המחייה של הקיסר העליון. הביזיון של ניהול התקציב פוגע באזרחי ישראל. מאות מיליוני שקלים נלקחים מהחינוך, מהרווחה ומאוכלוסיות מוחלשות לטובת שיפור תנאי המחיה של הקיסר העליון, ראש הממשלה, ומשפחתו".
 
לעומתם אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי ברכישת המטוס יש היגיון, משום שהכוונה הייתה שגם הנשיא, שרים בכירים ואישים נוספים יטוסו במטוס. גפני גם ביקש מהאוצר להגיש לוועדה מסמך שמפרט את עלויות המטוס עד כה, כולל עלות השיפוצים. ועדת הכספים  אישרה אתמול גם להגדיל את תקציב הנסיעות של נתניהו לחו"ל ב-48 מיליון שקל, ואת תקציב האבטחה שלו ב-14 מיליון שקל.