יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, יתחיל מחר סבב התייעצויות לקראת גיבוש עמדה סופית של מפלגתו. הפגישות תתקיימנה ממחר כאמור, ועד יום שישי. סבב ההתייעצויות יתקיים בהרכבים שונים, וצפוי לכלול מפגשים עם ראשי ערים וסגני ראשי ערים, שרים וחברי כנסת לשעבר. החלטתו של ליברמן עשויה להתפרסם עד תחילת שבוע הבא.



בשבוע שעבר ולאחר שלא סיפק בשבועות האחרונים תשובה חד משמעית בנושא, שלל ליברמן באופן סופי הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת ואמר כי קיימת מבחינתו רק אופציה לממשלת אחדות עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. בראיון לתוכנית 'דקל-סגל' בכאן ב' האשים ליברמן את נתניהו בכישלון המשא ומתן לאחדות עד כה.



"מה שברור שמי שמוביל אותנו לבחירות זה נתניהו. אנחנו פנינו לליכוד לפתיחת משא ומתן קואליציוני ולא קיבלנו שום תשובה. הם אפילו לא היו מוכנים לעשות ניסיון. פרסמנו מתווה לממשלת אחדות בו נתניהו ישמש ראשון כראש הממשלה ולא קיבלנו תשובה", תקף ליברמן, "אין דבר כזה ממשלת ימין. לנתניהו אין שום קשר לימין. נתניהו הצביע בעד גירוש יהודים מגוש קטיף. יש פה גוש הלכה שהוא הקים והוא נאחז בו. נתניהו רוצה להחזיק במקל בשתי הקצוות - גם להיות ראשון וגם להחזיק בגוש".



בנוסף, ליברמן סתם סופית את הגולל על הקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. "ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי. לא במקרה ששלושה נציגים של בל"ד הורשעו בעבירות ביטחון. לא צריך להכשיר את השרץ. הרשימה המשותפת לא מייצגת את האוכלוסייה הערבית. כל מערכת הבחירות אמרנו שיש רק אופציה אחת - רק ממשלת אחדות. אני חוזר ואומר - מי שמוביל את ישראל לסיבוב שלישי זה נתניהו. כמו שנתניהו החליט להתעלם מאיתנו, כעת אנחנו מתעלמים ממנו. יש פה ניגוד עניינים מובהק בינו לבין חברי הכנסת של הליכוד. לנתניהו יש עניין בבחירות אבל לחברי הכנסת של הליכוד אין עניין בכך", אמר יו"ר ישראל ביתנו.