לאחר שלא סיפק בשבועות האחרונים תשובה חד משמעית בנושא, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שלל היום (חמישי) באופן סופי הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת ואמר כי קיימת מבחינתו רק אופציה לממשלת אחדות עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. בראיון לתוכנית 'דקל-סגל' בכאן ב' האשים ליברמן את נתניהו בכישלון המשא ומתן לאחדות עד כה.

"מה שברור שמי שמוביל אותנו לבחירות זה נתניהו. אנחנו פנינו לליכוד לפתיחת משא ומתן קואליציוני ולא קיבלנו שום תשובה. הם אפילו לא היו מוכנים לעשות ניסיון. פרסמנו מתווה לממשלת אחדות בו נתניהו ישמש ראשון כראש הממשלה ולא קיבלנו תשובה", תקף ליברמן, "אין דבר כזה ממשלת ימין. לנתניהו אין שום קשר לימין. נתניהו הצביע בעד גירוש יהודים מגוש קטיף. יש פה גוש הלכה שהוא הקים והוא נאחז בו. נתניהו רוצה להחזיק במקל בשתי הקצוות - גם להיות ראשון וגם להחזיק בגוש". 

בנוסף, ליברמן סתם סופית את הגולל על הקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. "ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי. לא במקרה ששלושה נציגים של בל"ד הורשעו בעבירות ביטחון. לא צריך להכשיר את השרץ. הרשימה המשותפת לא מייצגת את האוכלוסייה הערבית. כל מערכת הבחירות אמרנו שיש רק אופציה אחת - רק ממשלת אחדות. אני חוזר ואומר - מי שמוביל את ישראל לסיבוב שלישי זה נתניהו. כמו שנתניהו החליט להתעלם מאיתנו, כעת אנחנו מתעלמים ממנו. יש פה ניגוד עניינים מובהק בינו לבין חברי הכנסת של הליכוד. לנתניהו יש עניין בבחירות אבל לחברי הכנסת של הליכוד אין עניין בכך", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

בנוגע לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה, אמר ליברמן כי מדובר בהתבטאויות מיותרות שאינן עוזרות לנתניהו. "הייתי מציע לו לספור עד שלוש. אני לא חושב שההתבטאויות האלה והאיומים המרומזים, הם בלשון המעטה ממש לא עוזרים לאף אחד, בטח לא לנתניהו. גם למתקפות חייו להיות ביטוי נכון. הטיימינג הוא מאוד בעייתי ומבחינת האווירה זה לא נכון להתבטא כך. אני חושב שמנדלבליט הוכיח בתפקידיו כי הוא אכן בן אדם ענייני, ישר ומקבל החלטות לגופו של עניין על סמך עובדות. לכן אני מניח שבשיקולים שלו לגמרי ענייניים".

כזכור, לקראת חידוש המגעים היום להקמת ממשלה, הפתיע אמש יו"ר כחול לבן בני גנץ כשהודיע כי למרות טענות הליכוד שרק הוא מייצג את בלוק ה־55 של הימין, הוא דווקא מנהל מגעים עם ראשי סיעות בבלוק. בכפר המכביה ברמת גן יתחדשו היום המגעים בין כחול לבן לבין הליכוד. זאת לאחר שהפגישה הקודמת לא הביאה לפריצת דרך בין הצדדים. בתום הפגישה הקודמת אמרו בכחול לבן כי הליכוד המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק ה־55 של הימין, וכי אינו מוכן לשום פשרה בנושא. לקראת הפגישה בין הצוותים, אמר ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן: "צריך לבנות ביחד קווי יסוד. זה עוד לא קורה. אנחנו מצפים לדיון אמיתי".
 
בכירים בליכוד אמרו ל"מעריב" כי הם לא אופטימיים ולא מפתחים ציפיות יתר לקראת הפגישה. לדבריהם, בפגישה הקודמת אנשי כחול לבן לא הציגו שום עמדות ברורות ולא העלו שום הצעות קונקרטיות. לפי הבכירים, בדרך כלל, אם רוצים ברצינות להקים ממשלה, הצוותים יושבים כל יום מהבוקר עד הלילה, שעות על גבי שעות. "עוד לפני שאנחנו מדברים על התוכן, קצב קביעת הפגישות מלמד כי הם לא ממהרים לסגור איתנו הסכם", אמר אחד מבכירי הליכוד. 
 
בתגובה לדברים כתב אמש גנץ בפוסט שפרסם: "איני יכול לפרט לעומק על הדברים שעלו בשיחות שלי עם ראשי הסיעות, כולל אלה שמהווים חלק מבלוק 55. אוכל רק לומר לכם שהתמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת. מתקיימים מגוון ערוצי הידברות במטרה להביא להתקדמות".
 

בתוך כך, היום צפויה גם פגישה ראשונה בין יו"ר כחול לבן בני גנץ לבין יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. בנאום שלשום בוושינגטון קרא עודה לגנץ: "תהיה אמיץ, כמו רבין ב־1992, ואני אהיה אמיץ כמו תאופיק זיאד. ההיסטוריה מתבוננת בנו, הדרישה שלנו היא לא יותר ולא פחות מדרישה בסיסית לשוויון".
אתמול נועד גנץ עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ. בסיום הפגישה נמסר כי היא התקיימה באווירה טובה ומתוך רצון להתקדם לעבר הקמת ממשלה. בפגישה סוכם כי צוותי המשא ומתן ייפגשו ויתקדמו בנושאי התוכן השונים.