יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, תקף את ראש הממשלה נתניהו בנוגע להסלמה ברצועת עזה ולירי הרקטות על יישובי הדרום אמש. "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה. בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי הדרום. זו חובתנו - זו מחויבותי אליהם", כתב גנץ בטוויטר.

בתוך כך, ראש הממשלה קיים במהלך הלילה התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון והנחה את צה"ל על תגובה ועל היערכות להמשך. "רואים בחמאס אחראי על כל תוקפנות וירי היוצאים מעזה. נערכים לכל התרחישים", מסר הערב גורם מדיני.
גם מספר 3 בכחול לבן ושר הביטחון לשעבר, משה יעלון, תקף את ראש הממשלה. "ההפקרות הביטחונית נמשכת. הזלזול המתמשך בהפרות הריבונות משדר לאויבינו חולשה, ושוחק את ההרתעה שלנו. ביטחון אזרחי ישראל נפגע באשמת אדם אחד - ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו", כתב יעלון, "מי שמשלם לרוצחים פרוטקשן ב״הוראת קבע״  ומעביר מיליונים במט״ח על כל מטח רקטות, מי שכמה טרוריסטים מצליחים לשתק ולהפחיד אותו כשכל עוצמת צה״ל לרשותו ולפקודתו, מי שמגלה הססנות וחוסר ביטחון - אינו מסוגל לספק ביטחון".

עוד הוסיף: "לנתניהו אכפת רק מעצמו, הוא מתבצר ומתמגן מכתבי האישום בבלפור -  ואתם תרוצו לחפש מחסה מעוד רקטה כי אתם פשוט לא מעניינים אותו. משבר מנהיגות כזה מסכן את ביטחון ישראל, לא רק מול החמאס והג׳יהאד אלא גם מול איראן וחיזבאללה".
מספר 4 במפלגה, גבי אשכנזי, אמר: "שוב צבע אדום באמצע ארוחת השבת, שוב תושבי עוטף עזה חיים לפי סדר היום שמכתיבים ארגוני הטרור בעזה. אני מחזק את אזרחי עוטף ישראל, מגיע לכם שהמציאות הזו תשתנה. שירי רקטות או הפרות סדר על הגדר לא יהיו דבר שבשגרה".