הקרונות הראשונים המיועדים ל"קו האדום" של הרכבת הקלה בגוש דן, הגיעו היום (חמישי) לנמל חיפה. הם יועברו למרכז הדיפו של חברת נת"ע בפתח תקווה, ויוכשרו להפעלה מבצעית כאשר יחלו נסיעות המבחן של הקו.



על פי התכנית, "הקו האדום" של הרכבת הקלה אמור להתחיל לפעול באוקטובר 2021, כאשר מסלולו, שאורך 22 ק"מ, עתיד להתחיל בפתח תקווה, ומשם יהפוך לתת קרקעי וימשיך לדרך ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן, ולמרכז תל אביב, ולבסוף תחזור הרכבת להיות עילית כשתגיע לשדרות ירושלים ביפו ובת ים.


בנוסף, צפויה להתחיל בשנה הקרובה עבודה על שני פרויקטים נוספים של הרכבת הקלה בגוש דן: "הקו הירוק", שיחל בראשון לציון ויעבור דרך חולון לתל אביב, שם הוא יחצה את העיר מדרום לצפון ויגיע בשתי זרועות שונות לפארק עתידים והרצליה פיתוח, ו"הקו הסגול", שייסע מיישובי בקעת אונו, דרך ציר אלוף שדה ודרך השלום ברמת גן וגבעתיים, ומשם ימשיך לדרום תל אביב ולתחנת רכבת מרכז.



בחברת נת"ע התחוללו בחודשים האחרונים זעזועים ניהוליים, לאחר שיהודה בר-און, שהוביל את הפרויקט, פרש על רקע חילוקי דעות עם הדירקטוריון, ויחד איתו הודיעו על עזיבתם בכירים נוספים. לתפקיד המנכ"ל החדש נבחר חיים גליק, שבתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל עיריית ראשון לציון.