גורמים בימין מאיימים "לפוצץ" כנס שיתקיים היום (שלישי) בכנסת ביוזמת ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) וארגון אמנסטי אינטרנשיונל תחת הכותרת "נבחרים אך מודרים".



הכינוס יעסוק בדוח חדש שפרסם אמנסטי בנושא "צמצום מרחב הפעולה של חברי הכנסת הפלסטינים", וזאת על בסיס טענות ל"פסילת הצעות חוק לביצור הערכים הדמוקרטים במדינה, הסתה ודמוניזציה מתמשכים וצמצום חופש הביטוי של חברי כנסת המייצגים את הציבור הערבי - כחלק הפרקטיקות שנוקטות הממשלה והכנסת בשנים האחרונות".



כמה חברי כנסת, ובהם ח"כ קטי שטרית (הליכוד), פנו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה למנוע מאמנסטי להשתתף בכנס שנערך בכנסת. ח"כ שטרית נימקה כי "ארגון אמנסטי מיקם את עצמו בעשרות השנים האחרונות כארגון עוין למדינת ישראל ולצה"ל. הארגון מאשים את מדינת ישראל ואת חיילי צה"ל שוב ושוב בפשעי מלחמה, הרעבת פלסטינים, מדיניות 'אפרטהייד' ועוד".



ח"כ שטרית טענה עוד כי "אין מדובר בארגון זכויות אדם אלא בארגון הקורא לחרם על ישראל ושלקח חלק פעיל במסעות פרסום הקוראים לחרם על ישראל, לרבות החרמת מוצרים מן ההתנחלויות ואף הטלת אמברגו נשק על ישראל".



עוד ציינה כי "מדינת ישראל משקיעה הון וזמן רב למנוע כנסים של ארגוני חרם במדינות שונות בעולם. לא ייתכן שבבית הנבחרים שלה היא תארח כנס של ארגון הקורא להחרמתה". בסיכום פנייתה היא קראה ליו"ר הכנסת שלא לאפשר את קיום הכנס המתוכנן במתכונתו הנוכחית וכמובן - לא בין כותלי הכנסת.



מהכנסת נמסר בתגובה כי "בבדיקה שנעשתה בכנסת מול המשרד לעניינים אסטרטגיים נמצא כי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל איננו מוגדר כארגון BDS. בנוהל הקיים באגף טקסים ואירועים מתאפשר לכל חבר כנסת לקיים שלושה מפגשים בנושא על פי בחירתם מדי שנה. הגורמים המקצועיים בכנסת אינם מתערבים בתוכן הנושאים של המפגשים".



עוד נמסר כי "האחריות על תוכן המפגשים הינה בידי חבר הכנסת בלבד. עם זאת יודגש כי כנסת ישראל איננה מאפשרת לקיים אירועים של ארגונים המוגדרים כחוק ככאלו התומכים בתנועת ה־BDS".



ח"כ תומא סלימאן מסרה כי הכנס יתקיים למרות בקשות של פעילי ימין לבטלו "ולמרות מסכת מגבלות מצד הכנסת". בכנס יוצגו עיקרי הדוח ויתנהל דיון בנוגע להשפעות מגמות אלה על המרחב הדמוקרטי והייצוג של הציבור הערבי.