יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם היום (שני) במליאת הכנסת במסגרת נאומים בני דקה והתייחס לכנס החירום שקיים אתמול ראש הממשלה: "אין שום מצב חירום לממשל בישראל להוציא העובדה שימיו של ראש הממשלה ספורים מהבחינה הפוליטית, והוא חושש לעתידו המשפטי. אינני מקבל את ההסתה שהושמעה אל מול חברי הכנסת שהם יריביו הפוליטיים, בכלל אינני מקבל את ההסתה שהושמעה אל מול חברי הכנסת הערבים שמייצגים פה ציבור שהוא חלק לגיטימי במדינת ישראל. מסע ההסתה הזה אינו במקום ואינו נכון. הבית הזה על 120 יושביו לא מדיר אף אחד מאזרחי מדינת ישראל, כולם לגיטימיים ביושבם פה, כולם לגיטימיים בדעתם פה, כולם זכאים לדבר וכולם זכאים להשמיע את קולם."

 
ח"כ גנץ פנה לחברי הרשימה המשותפת ואמר: "אני רוצה להגיד לכם חבריי ערבים אנחנו לא מסכימים על הכול, עמדותינו במיוחד בתחום המדיני שונות מאוד האחד מהשני, אני מניח שהם ימשיכו להיות כאלו. אני מקבל בכבוד את הביקורת שאתם משמיעים על פעולתה של מדינת ישראל כלפי הציבור הפלסטיני או בכלל. אני מציע לכם הצעה חברית חשובה, אל תאמרו את מה שאתם אומרים על צה"ל כי זה לא נכון, אנחנו מתחקרים בודקים לומדים ומפיקים לקחים. טלו קורה מבין עיניכם, זכרו שהאויבים שלנו פועלים מתוך סביבה אזרחית, מכניסים את הסביבה שמתוכה הם פועלים למצבי סיכון והם אלו שבסופו של דבר גורמים לצערי שיש נפגעים שלא מעורבים. אנחנו איננו חפים מטעויות אך טוהר כוונותינו ברור לחלוטין". 

בעקבות הביקורת שמתח ח"כ גנץ על ברשימה המשותפת פנה אליו ח"כ אחמד טיבי במליאה: "אמרת דברים אמיצים של גינוי למסע ההסתה של רה"מ, מסע שמוביל לאיומי רצח של חברי הרשימה המשותפת. לא היה דבר כזה שרה"מ מסית באופן יומיומי נגד חבריי ונגדי. אנחנו חלוקים עם גנץ בנושא המדיני. אף אחד לא יחנך אותנו כשאנחנו מתקוממים נגד פגיעה באזרחים, כאשר אנחנו מזכירים את משפחת א-סווארכה ששמונה מבניה נהרגו. אמרתי דברים דומים כשנהרגו ילדים יהודים. ילד הוא ילד הוא ילד. אני מאתגר כל אחד מכם לגנות הרג ילדים באשר הם".

גנץ השיב לו ואמר כי "בצה"ל מתחקרים איך קרתה התקלה ובחמאס ובג'יהאד מתחקרים איך לא פגעו באזרחים". בעקבות דבריו של טיבי הוא התעמת עם חברי כנסת מהימין שטענו בפניו שהיה יועצו של עראפת.