גם בצל החזרה לשגרה עם ההאטה בנתוני ההידבקות בנגיף הקורונה בישראל, אזרחים ותיקים רבים, הנמצאים בקבוצת סיכון, חוששים, עדיין, להגיע למכוני היופי והמספרות שחזרו לפעילות לאחרונה. מאזינה מודאגת, בת הגיל השלישי, שוחחה עם פרופ' רפי קרסו בתכניתו ב-103FM ושאלה אותו מה עמדתו המקצועית ביחס לביקור ארוך במספרה.

קוראים לי רותי, בת 75. מאוד מטריד אותי ביקור במספרה, החודשיים האחרונים עשו שמות ואני מרגישה מאוד מוזנחת. אבל מצד שני כשאני הולכת למספרה, הספר מורח צבע כמעט 20 דקות.
"הוא עם מסכה?".



הוא עם מסכה. רבע שעה הוא מורח את הצבע, ואז אני יושבת, בערך 10 דקות חפיפה ואחר כך יש תספורת וייבוש שזה עוד 20 דקות. בערך, פחות או יותר, שעה של חשיפה ברצף לספר, מה דעתך? אני נורא מתלבטת כי אני נורא רוצה ללכת למספרה אבל אני חוששת.
יש לך מחלות רקע?

לא, יש לי תרופות שאני לוקחת יום-יום.
לחץ דם גבוה?

לא, לוקחת מיקרופירין 75, ולוסטרל 50.
יש לך גורם סיכון אחד והוא גורם סיכון של גיל, לכן אני לא חושב שישנה בעיה אם הספר שומר על כל הכללים ועובד עם הכפפות, כי בצבע תמיד עובדים עם כפפות, ושם מסכה - אני חושב שאת לא צריכה לחשוש.

הוא לא שם את השקופה.
באיזה אזור הספר נמצא?

לא רחוק מהבית שלי, אני גרה בגוש דן.
אני חושב שאין שום בעיה.

למה שאלת?
משום שאם הספר היה גר במקומות בהם יש שכיחות יותר גדולה של מחלה, אמנם רמת גן קרובה לבני ברק אבל גם מבני ברק אנשים לא באים להסתפר ברמת גן.

אין חשש?
אין חשש. מאז חורבן הבית ניתנה הנבואה לשוטים בלבד ואני לא רוצה להצטרף אליהם, אבל הסיכון קטן. תמיד עושים רווח-תועלת ופה ההרגשה הטובה שתראי טוב ותרגישי טוב, תחזק לך את מערכת החיסון יותר מאשר וירוס אחד או שניים שינסו לחדור דרך שערותייך.

אני עם מסכה והוא עם מסכה?
"כשהוא צריך לעשות צבע בחלק מהזמן את יכולה ובחלק לא, אבל יהיה בסדר".

שאלה שניה לגבי תחבורה ציבורית, התניידתי כל הזמן בתחבורה ציבורית.
עדיף לעשות כמה שפחות שימוש בתחבורה ציבורית. 

אבל אז אהיה תקועה בשכונה.
תהיי תקועה בשכונה עוד שבועיים ואז נהיה יותר חכמים, אחרי שיתחילו המסגרות. את רואה מה קורה בתחנות האוטובוסים ואני רואה מה קורה בכבישים, עדיף שתחכי עוד שבועיים.