מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התראיין הערב (רביעי) למהדורת החדשות של ערוץ 12, והתייחס להמשך ההנחיות של משרד החינוך בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

בין השאר, התייחס בר סימן טוב באופן נקודתי להחלטה הקשה של הממשלה שלא לאפשר למשפחות השכולות לבקר בקבר ילדיהם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ואמר כי "היו דיונים של שעות, בהובלת ראש הממשלה ושר הביטחון בנושא, וההחלטה היא לאפשר למשפחות ממחר ועד יום הזיכרון, וצה״ל נערך לזה כדי לתת מענה למשפחות. היה שיח ארוך מאוד עם נציגי המשפחות, והמתווה הזה סוכם איתם. כל שנה מגיעים כמיליון וחצי בני אדם וזה עומס ביחס להנחיות. המשפחות נמצאות בקבוצות סיכון וזה התקבל בכאב גדול. צריך לתת אלטרניטיבה ויתקיים טקס ממלכתי באותו היום. בכל זאת אנחנו בתקופה לא רגילה".

"אנחנו מנסים למצוא את האיזון בין האפשרות של הצורך הכלכלי לפעול, לבין הצרכים של האנשים, אבל יש לנו צורך להבטיח את בריאות הציבור. מחר יתקיים דיון על הרחובות נוספות וצריך לזכור שאנחנו לא יכולים לומר שהסיכון מאחורינו. אפשר אפילו להגיד את מה שארגון הבריאות העולמי אומר - שהשיא עוד לפנינו וצריך להתייחס לכך בכובד ראש".

"בהסתכלות עכשיו״ המשיך בר סימן טוב, ״אנחנו נמצאים בהפוגה שמאפשרת לנו לתכנן קדימה בהרבה מישורים. כלכלית, אישית לשפר את המערכים שצריכים לפעול יותר טוב, זה בדיוק מה שאנחנו עובדים עליו כעת, וניתן מענה לדברים האלה, תחת ההבנה שאנחנו נמצאים בסיכון של גל שני". בהמשך הזהיר מנכ״ל משרד הבריאות כי "יש חשש שאנחנו צריכים להיערך לגל שיגיע בחורף, ויכלול גם את הקורונה וגם את השפעת״.

"יום אחד נתעורר שאין קורונה ונשמח לחזור לשגרה אבל הציבור הישראלי צריך להיערך לשגרה חדשה. אני מסתכל על הצלם ועל האנשים שהולכים עם מסכות ועל היגיינה - אם נשמור על הכללים נוכל לחיות בשגרת קורונה ולא נהיה בסגר ההדוק הזה" סיכם בר סימן טוב.

בנוסף, דווח במהדורת החדשות של ערוץ 12, כי הענפים שצפויים להקלות בהגבלות הם: מספרות, חנויות להמרת כספים, אולמות תצוגה למכוניות ומכוני היופי.