לפחות תשעה בני אדם נהרגו הלילה (חמישי) בתקיפה של חיל האוויר הישראלי במערב בסוריה - כך דווח על ידי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנ"א". עוד דווח כי מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו בעקבות התקיפה, שהתרחשה באזור העיר מיסיאף בפרברי חמה, צפון מערב סוריה, ונגרם נזק כבד לרכוש ותחמושת.

התקיפה, לפי הדיווחים, בוצעה מהמרחב האווירי הלבנוני ופיצוצים עזים נשמעו באזור. יש לציין שבעבר הותקף אזור מיסיאף על ידי ישראל לפי פרסומים זרים. במקום מצוי המרכז למחקרים מדעיים שמשמש לפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים .

במקביל דיווח ערוץ אל-מיאדין הלבנוני שמקורב לחיזבאללה, כי המטוסים הישראלים תקפו ארבעה יעדים ולאחר מכן שבו בחזרה לישראל.

לפני כחודש דווח בכלי התקשורת הערביים כי 14 בני אדם, בהם איראנים, נהרגו בתקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור העיר חלב שבסוריה. 

בנוסף, רשת הידיעות הממלכתית הסורית דיווחה כי מערכות ההגנה האוויריות הגיבו לתקיפה. ברשת "אל מיאדין" דווח כי הסורים מייחסים את התקיפה לישראל, וטוענים כי כוונה כלפי מרכז המחקר המדעי בחלב. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, מדובר במתקן בעל חשיבות אסטרטגית עליונה, שייתכן ושימש לפיתוח נשק כימי. 

על פי הדיווחים האירוע התבצע על ידי מטוסי קרב שתקפו באמצעות טילים מחסנים צבאים באזור אל-ספירה, מתוך השטח האווירי של סוריה. בכיר בארגון אופוזיציה סורי מסר כי באתר שהותקף נמצאו כוחות סוריים ואיראניים. לדבריו, כל הטילים שנורו פגעו במטרות וגרמו להרס רב במקום ולהרס במחסן התחמושת. כמו כן, דיווחו גורמים בארגון כי יעדי התקיפה שנפגעו הם שדה התעופה כווירס, המפעלים הביטחוניים בא-ספירה, בית הספר של חיל הרגלים הסורי ומחסנים לאריחים.