בתקיפה שבוצעה הלילה (בין שני לשלישי) באזור העיר חלב שבסוריה, ויוחסה לחיל האוויר הישראלי, נהרגו 14 בני אדם, בהם איראנים - כך דווח בכלי תקשורת ערבים.

בנוסף, רשת הידיעות הממלכתית הסורית דיווחה אמש כי מערכות ההגנה האוויריות הגיבו לתקיפה באזור העיר חלב. ברשת "אל מיאדין" דווח כי הסורים מייחסים את התקיפה לישראל, וטוענים כי כוונה כלפי מרכז המחקר המדעי בחלב, אך צה"ל טרם הגיב. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, מדובר במתקן בעל חשיבות אסטרטגית עליונה, כאשר ייתכן הוא שימש לפיתוח נשק כימי. 

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי האירוע התבצע על ידי מטוסי קרב שתקפו באמצעות טילים מחסנים צבאים באזור אל-ספירה, מתוך השטח האווירי של סוריה. לפי הדיווח, כעת מתבצעת בדיקה של הכוחות המקומיים על מנת להבין מה נפגע בתקיפה.

תוצאות התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה. צילום: (ImageSat International (ISI,ISI
תוצאות התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה. צילום: (ImageSat International (ISI,ISI

בכלי התקשורת הערביים הוסיפו ודיווחו כי הטייסת ירתה 12 טילים לעבר מרכז מחקר בחלב. עוד הוסיפו כי לטענתם, התקיפה המיוחסת לישראל התרחשה על רקע אמונה כי מכון המחקר עוסק בפיתוח טכנולוגיית טילים בשיתוף עם איראן.

בכיר בארגון אופוזיציה סורי מסר כי באתר שהותקף נמצאו כוחות סוריים ואיראניים. לדבריו, כל הטילים שנורו פגעו במטרות וגרמו להרס רב במקום ולהרס במחסן התחמושת. כמו כן, דיווחו גורמים בארגון כי יעדי התקיפה שנפגעו באלספירה הערב הם שדה התעופה כווירס, המפעלים הביטחוניים בא-ספירה, בית הספר של חיל הרגלים הסורי ומחסנים לאריחים.


מקורות בסוריה התייחסו לתקיפה המיוחסת לגורמים ישראלים ואמרו כי "איננו מבינים את ההפתעה בתגובה לתקיפה העוינת, זו לא הפעם הראשונה והשנייה שהישראלים משתפים פעולה עם הקואליציה ומפגינים את כוחם במרחב האווירי של ירדן עיראק ומזרח סוריה".

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות תקיפה ״ישראלית עויינת״ בשמי העיר תדמור שבמחוז חומס במדינה. כמו כן, לפני כחודש, מערכות ההגנה האוויריות הגיבו למטרה שנורתה לכיוון העיר חומס שבסוריה, סמוך לשדה התעופה הצבאי שעיראת על פי דיווח בתקשורת הערבית ובסוכנות הידיעות סאנ״א.

בנוסף, דווח על תקיפה בבירה דמשק. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מסר כי יעד הטילים היה מספר בסיסים צבאיים הנמצאים ממזרח לחומס.  במהלך חודש אפריל, התרחשו מספר תקיפות, ביניהן תקיפה באזור תדמור שמרחב חומס ותקיפה בפרבר הדרומי של דמשק. בהמשך, בתחילת מאי, התרחשה תקיפה בקוניטרה.