המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח באכזריות את אורי אנסבכר הודה היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים בביצוע הרצח בכוונה תחילה ובעבירות נוספות. בית המשפט קבע במהלך דיון ההוכחות כי רפאעייה תקף את הצעירה בת ה-19 באלימות קשה ובאכזריות ורצח אותה בתחילת 2019 כפי שפורט בכתב האישום. עוד נקבע כי העבירות בוצעו ממניע לאומני. כמו כן, במהלך הדיון הודה ארפעיה כי פעל ממחשבה מוקדמת בעת ביצוע הרצח.

מרבית הדיון, שנערך באולמו של השופט רפי כרמל, צפוי להיות חסוי, כאשר בין היתר ייחשפו במהלכו פרטים מן החקירה ומפעילות היחידות החוקרות באירוע, כמו גם פרטים על האירוע. הכרעת הדין תינתן במועד אחר, כאשר הצדדים ממתינים כעת לחוות דעת על מצבו הנפשי בזמן המעשה. כזכור, בעבר קבע הפסיכיאטר המחוזי כי רפאעייה כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו, כעת הוא מבקש להביא חוות דעת פסיכיאטרית מטעמו. 

כזכור, במהלך חקירתו במשטרה מסר המחבל פרטים על האירוע, כולל מה שהוגדרו כפרטים מוכמנים, אולם בהמשך הדרך סירב ארפעיה לשתף פעולה עם ההליך המשפטי ולא מסר את גרסתו, אלא שמר על שתיקתו וזאת למרות שסנגורו כבר הודה בביצוע המעשה.

כתב האישום, שהוגש נגדו במרץ 2019, מייחס לו עבירות של מעשה טרור של רצח בכוונה תחילה ואונס, וכן כניסה לישראל שלא כדין. עו״ד יובל קדר, פרקליטות מחוז ירושלים: "על פי כתב האישום, בשעות הבוקר המאוחרות של יום 7.2.19 יצאה אורי אנסבכר ז"ל, בת 19, אשר שירתה כבת שירות לאומי במרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה. למקום הגיע הנאשם, ערפאת ערפאייה, תושב חברון בן 29 ללא אישור כניסה לישראל, כשברשותו סכין. הנאשם הבחין באורי ז"ל והחליט להורגה בשל היותה יהודייה. הנאשם תקף את אורי ז"ל באלימות קשה ובאכזריות".

המחבל בבית המשפט, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם)
המחבל בבית המשפט, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד מסר, כי "אורי ז"ל נאבקה בנאשם, אך הוא התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה של אורי ז"ל".