הותר לפרסום כי הצעירה שגופתה נמצאה בעין יעל שבירושלים אמש ושעל פי החשד נרצחה, היא אורי אנסבכר בת ה-19 מתקוע. אורי הייתה בת שירות לאומי ביעלים, מרכז לטיפול בנוער ביער עמק רפאים בירושלים. הוריה של אורי, הרב גדי ונעמה, פרסמו הודעה בה אמרו כי בתם הייתה "נשמה קדושה מבקשת משמעות בעלת נפש רגישה לכל אדם ויצור, ורצון אינסופי לתיקון העולם בטוב". הלוויתה תתקיים היום בשעה 13:30 בישוב תקוע. 



המורה שחינכה אותה באולפנה סיפרה כי "אורי הייתה בחורה חכמה וכנה ובעלת פתיחות מחשבתית מקורית ויצירתית. היא הייתה אהובה מאד על הסביבה והיתה בה רגישות לזולת". 

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, צייץ בטוויטר כי "הרצח אמש בירושלים מזעזע את הלב ואת הנפש. ליבי עם הוריה, משפחתה וחבריה של אורי הי"ד. סומך את ידי ומחזק את כוחות הביטחון שיביאו למעצרם של הרוצחים השפלים ולמיצוי הדין עימם. 'ארץ אל תכסי דמם'".

השר אריה דרעי אמר כי "יחד עם כל עם ישראל אני חש זעזוע וכאב גדול מול המעשה הנפשע של רצח הנערה אורי אנסבכר ז״ל. אורי, כשמה כן היא, היתה מאירה לכולם במעשי חסד ואכפתיות. שולח תנחומים כנים למשפחת אנסבכר ולישוב תקוע כולו. יהי זכרה ברוך".
 
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ כי "הזדעזעתי לשמוע על הרצח הנפשע של  אורי נערה צעירה בת שירות לאומי, מהישוב תקוע. אני שולח את תנחומיי למשפחת אנסבכר באבלם הכבד ומקווה כי הרוצח או הרוצחים יתפסו במהרה וימצא עמם מלוא חומרת הדין. יהי זכרה ברוך".
 
מהיישוב תקוע נמסר כי "הקהילה תקוע אבלה וכואבת את מותה בטרם עת של אורי אנסבכר, תושבת היישוב. אורי, ביתם של נעאה והרב גדי, ואחותם של טל, תמה, דוד ושובה  נולדה בתקוע והתחנכה בבית הספר אח"י בישוב ובאולפנת ראש צורים בגוש עציון.  אורי התנדבה לשרות לאומי בעין יעל בירושלים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיב ואמר כי "אורי אנסבכר ז"ל, נשמה טהורה, בת תקוע, בת גוש עציון. ילדה תמימה ממשפחה יקרה. בת שירות לאומי שהקדישה את שנותיה הצעירים והיפים  לטיפול בנוער במרכז יעילים, שם יצקה משמעות ותוכן לעולמה. תנחומינו למשפחה, לישוב תקוע ולגוש עציון כולו. אין מילים שיוכלו לנחמם אחרי רצח כה מחריד. אנו פונים אל המשטרה, כוחות הבטחון וכל מקבלי ההחלטות ודורשים למצות את הדין עם אותם רוצחים בני עוולה".

צילום: TPS


מרשות השירות הלאומי-אזרחי והמשרד הממונה על השירות בראשות אורי אריאל נמסר: "אנו מרכינים ראש וכואבים את הרצח הטראגי והנפשע של בת השירות, אורי אנסבכר שהתנדבה במסירות במסגרת שירותה. זו הייתה שנת ההתנדבות השניה של אורי, במסגרתה ליוותה וחנכה באופן צמוד- נערים ונערות עם מוגבלויות בחברה ושימשה גורם דומיננטי ואהוב בקרב הנוער עמו עבדה ובקרב הממונים עליה".
 
חקירת מותה של הצעירה, שגופתה נמצאה אמש בעין יעל, סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים, נמשכת גם הבוקר. כוחות גדולים של משטרה ומז"פ הגיעו לזירה לאחר שהגופה נמצא אתמול בערב, מה שהקשה על אסיפת הממצאים מהזירה, וכעת לאור היום סורקים הכוחות בדקדקנות את המקום בניסיון למצוא ממצאים פורנזיים. בנוסף נבדק האם המקום בו נמצאה הגופה בעין יעל היא הזירה שבה הותקפה הצעירה או שהיא הובא לשם ממקום אחר. 
 
כזכור, גופת הצעירה בת ה-19 אותרה אמש באזור מיוער סמוך לעין יעל בירושלים כשעליה פצעי דקירה. כוחות משטרה הגיעו לזירה ונפתחה חקירה שכיוונה הוא חשד לרצח ותושאלו מספר צעירים בנוגע למעורבותם באירוע, אך לא נעצרו חשודים במעשה עד כה. 

אורי הוכרזה כנעדרת משעות הצהריים התגלתה כשעליה סימני אלימות קשים, שהתלוו בדקירה בפלג גוף עליון. המשטרה הזמינה למקום גם צוותים של שב"כ ומסוק משטרתי הוקפץ לאוויר.