עקב העלייה הנוספת בנתוני התחלואה בקורונה (459 ביממה), כינס אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים שבראשותו לקביעת ״אזור מוגבל״. הוועדה החליטה להכריז על העיר אלעד ועל שכונות בטבריה כ״אזורים מוגבלים״, החל מהיום (רביעי) בשעות הבוקר, אולם לאחר מספר שעות נודע כי ההחלטה צומצמה משמעותית, מהיקף של חמש שכונות לשלושה רחובות בלבד.

רון קובי, ראש העיר טבריה לשעבר, לבן כספית ואריה אלדד: "אין קורונה בטבריה, הקורונה היא בשכונות החרדיות, בקהילת צאנז, 4-5 ק"מ מוקדי התיירות. טבריה היא עיר תיירות, שגם ככה סגורה בשבתות, עכשיו פוגעים עוד יותר בבעלי העסקים שלא יכולים להרים את הראש מעל המים".

כאמור, הוועדה החליטה להחשיב את השטח המוניציפאלי של אלעד ואת השכונות הבאות בטבריה כ״אזורים מוגבלים״: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן־גוריון. ההכרזה על אזור מוגבל תהיה למשך שבוע.

בהתייעצות שקיים נתניהו מוקדם יותר, בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת, סוכם כי אם קצב התחלואה יישאר כפי שהוא או יתגבר, תוקדם הבאת האמצעים הדיגיטליים לשולחן הממשלה לפני יום ראשון.

אחת הערים שייתכן כי תהיה מועמדת לסגר בהמשך היא בת ים, שבשלושה ימים השבוע אובחנו בה עוד 23 חולים - עלייה של כ־7%. הדבר הוביל אתמול את ראש העירייה צביקה ברוט לפנות למועצה לביטחון לאומי (מל"ל) בבקשה להחזיר זמנית את איסור השהייה בחופי הים. במקביל כינס ברוט דיון חירום. 

יולי אדלשטיין (צילום: ללא קרדיט)
יולי אדלשטיין (צילום: ללא קרדיט)

ההערכה היא שהעלייה נובעת מהתפרצות נקודתית באחד הסופרמרקטים בעיר בשבוע שעבר, וכן מהדבקות בחופי הים מאז שהחלה עונת הרחצה. ברוט אף ביקש ממנהלי הסופרמרקטים בעיר לפתוח את עסקיהם בשעות מסוימות עבור אזרחים ותיקים בלבד. יישובים נוספים ששוקלים להכניס לסגר כזה או אחר הם טבריה ואלעד.

שר הבריאות אדלשטיין סייר אתמול בבית החולים שיבא תל השומר ובמחלקות הקורונה שנערכות מחדש לפתיחה. בנושא הקנסות, אמר: "לאלה שמתלוננים על קנס - התשובה היא שאם תשמרו על הכללים, לא יהיה קנס".

בהתייחסו להכרזה על אזורים מוגבלים, אמר: "אני מבקש מהתושבים שם לקבל זאת בהבנה. זה לצורך קטיעת שרשרת ההדבקה. לא נגיע בשלב זה לסגר צבאי טוטאלי, אבל שיתוף פעולה של רשויות מקומיות יגרום לאותה תוצאה רצויה, שאני בטוח שכולנו רוצים בה, קרי - האטה בקצה ההדבקה. פחות חולים ומשק פתוח, וחיים נורמליים כמה שאפשר בצל הקורונה". 

קורונה בישראל (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
קורונה בישראל (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

עוד אמר, כי שלשום "בקבינט הקורונה דנו בתרחישי ייחוס. מה קורה אם אנחנו לא נצליח לעצור את העלייה במספר החולים. נהיה בחורף הבא בגל של חולים קשים ומונשמים. במערכת הבריאות נערכים לתרחישים הקשים, בתפילה ובתקווה שלא יבואו, אבל גם פועלים למנוע זאת יום־יום. ברור לנו שהמשימה העיקרית בימים אלה היא לנסות לשטח את העקומה של החולים, שלצערי עולה. אומנם לא בצורה דרמטית, אך בצורה עקבית, כל יום. 

על מנת לעשות זאת, הגדלנו את מספר הבדיקות. אם לפני כמה שבועות היינו ב־3,000־4,000 בדיקות, הכפלנו את זה היום. קיצור קבלת זמן תשובות לבדיקות דורש עוד כוח אדם למעבדות. גם לאחר ביקור כאן במעבדות בשיבא תל השומר, התהליך מורכב יותר מרק סיכום עם משרד האוצר. יש פה גם איתור והכשרה, וכן חייבים לשר את תנאי השכר".

בימים אלה נקלטים מאות סטודנטים מתקדמים במקצועות הרפואה והסיעוד לעבודה בתגבור מערך החקירות האפידמיולוגיות.