אווירה טעונה שררה היום (ראשון) בהיכל בית המשפט המחוזי בתל אביב, במהלך הדיון לטיעונים במשפטו של אלי בר זכאי שפגע והביא למותו של הילד אילון שלו אמסלם ז"ל ביולי 2018. הפרקליטות דורש להטיל עליו 7 עד 13 שנות מאסר בפועל, העונש המקסימלי על עבירת המתה בקלות דעת

הוריו של אילון ז"ל דיברו מדם ליבם במהלך הדיון, ושיתפו בתחושתיבם הקשות. אמו אמרה: "האמנם חיכינו לרגע הזה? האם אמא יכולה לחכות לרגע בוא תדבר במשפט של האיש הרג את בנה? עלי נכפה הרגע הנורא הזה. הבטון מתהפכת הלב דופק במהירות". אביו הוסיף: "יש הר געש שהתפרץ עלי, ואני צריך לשחות בתוך הלבה השורפת ולהישאר איכשהו. לתפקד. הדמעות שורפות כבר את העיניים. איך זה קרה לי ומה אני עושה עכשיו. אנחנו בחוף ים שאם הייתי צריך לבנות את גן העדן, כך הוא היה נראה. ברגע אחד הפך המקום מגן עדן לגהינום שלנו".

בצד השני של האולם דיברו גם בני משפחתו של בר זכאי. אמו פרצה בבכי והקריאה מכתב: "מכתב שנשלח בשליחות של אלי על הטרגדיה בה היה מעורב, וגרם למות בנכם היקר ולפציעת חברו. אלי כואב את כאבכם, הוא מבקש סליחה מעומק הלב ומביע חרטה. היינו מבקשים מאוד שתקבלו את סליחת הילד. בכל הכבוד אלי וההורים".

בת שבע אמו המשיכה: "הוא בוכה הרבה והתבטא לא אחת שהילד לא יוצא לו מהראש וזה הורג אותו. רק אחרי שהגיעה לתחנת המשטרה הוא ידע שהרג ילד והוא התקשר אלי ואמר 'איך אסתכל לאמא בעיניים'".

אילון שלו אמסלם ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אילון שלו אמסלם ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

כזכור, דורסו של הנער אילון שלו אמסלם הורשע בהמתה בקלות דעת ובנהיגה בשכרות בר זכאי הואשם בהריגה, בחבלה חמורה, בנהיגה בשכרות, בהדחה בחקירה, בשיבוש מהלכי משפט ובניסיון להשמדת ראיה, אך הוא לא הואשם בהפקרה, למרות דרישת המשפחה והבג”ץ שהגישה בנושא. בסופו של דבר, כאמור, הוא הורשע בשתי העבירות המדוברות.