קובי אמסלם, אביו של אילון שלו-אמסלם ז"ל, התייחס הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל להרשעתו של הנהג הדורס, אלי בר זכאי, בהמתה בקלות דעת ונהיגה בשכרות. לדבריו, "בית המשפט לא התעלם, והטיל בו את אותם מומים של אדם שאין לו עקבות, אין לו טיפת רגשות אנושיים, אין לו ערכים מוסריים". 

"אני נושם עמוק", אמר אמסלם בפתח דבריו. "בית המשפט סיפר לנו מי האדם שרצח את הבן שלנו. מה הוא עשה לפני שהוא דרס אותו למוות, ומה עשה אחרי, איך הוא ניהל את המשפט. בית המשפט מגנה גינוי קיצוני את כל מעשיו, אחד לאחד, מהרגע שקנה את בקבוק הוודקה ועד שהגיע לבית המשפט". 

"אנחנו ישבנו כאן, ומדי פעם לא שלטנו ברגשות שלנו נוכח דברים שבאמת היה קשה מנשוא לשמוע אותם", הוסיף אביו של קורבן התאונה הקטלנית. "אני בדרך כלל אדם מאופק, אבל היו רגעים שזה היה בלתי נסבל. השופט העיר לו בכמה הזדמנויות. היום ראינו שבית המשפט לא מתעלם, הוא מתייחס לזה בצורה רציונלית מאוד וגם מטיל בו את אותם מומים של אדם שאין לו עקבות, אין לו טיפת רגשות אנושיים, אין לו ערכים מוסריים". 

אתה מרגיש שנעשה צדק?
"אין לי שביעות רצון, אבל טוב שבית המשפט שיקף את האמת לאמיתה. נכמר לבנו, נשברנו לא פעם מהמעשים האלה. טוב שבית המשפט העלה את זה על הכתב וכתב את זה בצורה יפה, שמכבדת לפחות את המוות של אילון". 

כמעט שנתיים. 
"כן". 

מה הכי קשה?
"האובדן הוא קשה מנשוא. המוות של אילון הביא אותי למאבק הכי קשה שלא יחזיר לי את אילון, מאבק אבוד מראש עבורי ברמה האישית, אבל לאחרים זה לא אבוד. אני לא מתכוון להרים ידיים".

המסע הזה לימד אותך משהו שלא ידעת?
"כן, נאלצתי בעל כורחי להיות קול ברור שחיי אדם בכבישים זה לא מס שצריך לשלם פה, אין בזה שום הכרח. כמות הפצועים וההרוגים בלתי נסבלת, זה משהו שאפשר להילחם בו ולנצח אותו". 

אתה צופה מאבק על העונש?
"עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. היינו בכל הדיונים. בלי שתהיה תהודה תקשורת שום דבר לא יזוז. צריך וחובה לעשות הכל כדי למצות את הדין איתו. הייתה רפורמה בעבירות ההמתה והקלו עם הורגים בכבישים, שזה משהו בלתי נסבל. עכשיו, כשיש ממשלה חדשה, אני מקווה שיוכלו לתקן את זה - להחזיר את העונש הקבוע של 20 שנות מאסר. אין סיבה להקל. אין סיבה".