לאחר הפגנת הענק במוצאי שבת, המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי היא מתכוונת להגביל את מספר המשתתפים בהפגנות בכיכר רבין בתל אביב ל-1,800בני אדם, כפי שקובעות תקנות הקורונה, מה שעלול להביא לביטולן של הפגנות דומות בכיכר בהמשך.

במשטרה טוענים כי אפשרות אחרת שעומדת בפני המפגינים היא לחפש מתחם גדול יותר, וכך תוכל להשתתף בהפגנה כמות גדולה יותר של מפגינים ומוחים.

כזכור, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי חולה קורונה נכח בהפגנת העצמאים שהתקיימה בכיכר רבין במוצאי שבת האחרון. על פי ההערכות בהפגנה השתתפו כעשרת אלפים בני אדם - פוטנציאל הדבקה מדאיג במיוחד. לפי הודעת המשרד, החולה שהה באזור ההפגנה כשעתיים וחצי. 

מחאת העצמאים - כיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת העצמאים - כיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

על אף שהמשטרה אישרה רק כ-1,800 משתתפים בהפגנה, עשרות אלפי מוחים התאספו בכיכר כדי להשתתף בהפגנה במחאה על המצב הכלכלי הקשה, ובדרישה לקבל את הכספים שהובטחו. בהפגנה נעדר ריחוק בין המפגינים, והמארגנים הפצירו בנוכחים במקום להקפיד ולשמור על מרחק. עם זאת, רוב המוחים עטו מסיכות.

מהמשטרה נמסר: "לקראת המחאה המתוכננת במוצ״ש בכיכר רבין, הוגשה בקשה לקיום מחאה תוך שמגישי הבקשה מצהירים בפני הגורמים במשטרה כי צפויים להשתתף במחאה אלפי משתתפים בדומה למחאה שהתקיימה במוצ״ש שעברה. נבקש להבהיר כי במשטרה מעוניינים לאשר את המחאה ולאפשר את מימוש חופש הביטוי וזכות המחאה ובד בבד, מחובת המשטרה ומחובת המארגנים, לשמור על הנחיות משרד הבריאות תוך קיום האירוע במקום המאפשר את היקף הקהל הצפוי , ללא עצימת עיניים, זאת בצל התפשטות נגיף הקורונה. הנ״ל הובהר למגישי הבקשה אשר התבקשו להציע מקום חלופי שיכיל את האלפים הצפויים להשתתף וכן הובהר כי המשטרה ערוכה ותאפשר את המחאה כל עוד המארגנים לא יסכנו את בריאות הציבור. 

נזכיר כי המשטרה אפשרה את קיום המחאה במוצ"ש שעברה בכיכר רבין, זאת לאחר שהמארגנים התחייבו בכתב ובעל פה שלמקום תגיע כמות קהל שניתן להכיל בכיכר, ואף הגדילה את השטח ברחובות הסמוכים למחאה. המשטרה תמשיך לאפשר את חופש המחאה וערוכה בהתאם, אולם לא תעצום עיניים במקום שבו ידוע כי המקום המבוקש אינו יכול להכיל את כמות הקהל הצפויה ובכך לסכן את בריאות ושלום הציבור".