חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם) התייחס הבוקר (ראשון) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב להפגנות הסוערות שהתקיימו אמש בתל אביב ובירושלים ואמר: "אני עובר גם בצמתים כדי לדבר עם האנשים לשמוע מה מציק להם ולהבין אותם, לא להגיד שאין פה אנשים רעבים, שזה חרטא וכל מיני דברים". לדבריו, אנחנו נמצאים במשבר מנהיגות מאוד מסוכן, משבר חוסר אמון של הציבור בהנהגה זה מאוד מאוד מסוכן.

"אנשים לא טיפשים, מבינים בסופו של דבר שמה שאמרתי בזמנו כשנתניהו חגג את נצחונו על הקורונה, שאני נותן לו עשר בשיווק מניפולטיבי שיקרי ואז עוד 5 על הניהול בגלל כמה החלטות נכונות וכעת נותן לו אפס על זה ואפס באמינות", אמר ב-103FM, "אנשים מבינים את זה. בסופו של דבר צריך להחליף את הממשלה הרעה הזאת".

עכשיו צריך ואפשר לדעתך להחליף?
"כמה יותר מהר, בדרך כזו או אחרת. בין אם מזיזים את נתניהו בהרכב הנוכחי, בין אם הולכים לבחירות".

המחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

גם אם תלך לבחירות עכשיו, נתניהו יישאר רה"מ.
"ממש לא. נתניהו הרי הוביל את המדינה לאנרכיה כרגע".

"נתניהו בעצם הוביל בשנה האחרונה את המערכת הפוליטית לשלוש מערכות בחירות ולהוצאה אדירה של עשרה מיליארד שקל, הכל נובע מהניסיון שלו להימלט מספסל הנאשמים", תקף יעלון, "לכן, תנאי הכרחי, גם אם לא מספיק, לתיקון זה שהוא לא יהיה שם. הוא מנהל את המדינה כמו ראש כנופיית פשע, אין לי מילים אחרות. אלה מילים קשות, לכן הוא חייב לזוז".

תסביר מה זה אומר 'מנהל כמו ראש כנופיית פשע'?
"למה אני מתכוון? כרגע אתה רואה שכול מי שהוא לא 'יס מן' אז הוא תוקף אותו, פקידים משרתי ציבור מתחילים לא לתפקד. הכנסת שאמורה להיות איזון ובלם מבקרת, מפקחת וגם עוזרת – מפריעה לו. תראה מה הוא עושה עם ח"כ יפעת שאשא ביטון, בכלל הוא לא יכול לפטר אותה אבל אני יכול להעיד בוועדת חוץ וביטחון, שסופסוף הביאו את נושא הקורונה לוועדה - היה לי אישית מה לתרום, אבל הוא לא רוצה את הביקורת הזאת".

התנהלות של כנופיית פשע? זה לא נופל בגדר המתחם הסביר?
"אתה רוצה שאכנס גם להתנהלות שלו בבחירות? דברים שעוד לא נחקרו. כאשר עוברים עבירות תוך כדי בחירות בין אם זה האזנות, חדירה ל.., אומרים שזה איראנים, בין אם מפעילים לחץ, בונים תיקים ליריבים באופן לא חוקי, בסופו של דבר מי ממן את זה גם? אלה עבירות".

על סמך מה אתה אומר את כל הדברים האלה? רומז לפריצה לטלפון של גנץ ואסיפה של חומרים לתיקים של פוליטיקאים?
"אני לא הייתי אומר את זה אם לא הייתי בטוח".

אז תגיד מאיפה אתה יודע.
"עזוב, חבל להיכנס, תיזכר מה עושים ליועץ האסטרטגי של כחול לבן. נתניהו היה מעורב בזה אישית, עורך הדין שלו שהוא עו"ד של הכנופיה".

למה זה לא לגיטימי?
"אני מחכה קודם כל שהנושאים האלה יחקרו, ואני מצפה קודם כל לתשובת היועמ"ש ב-6 באוגוסט על הצוללות, הכי חשוב, שהיועמ"ש וגם נתניהו ואחרים יגידו על מה נפתחה חקירה, לא נפתחה חקירה, בפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה שזה פרשת 'נתניהו-כלי השיט'. יש דברים שעוד לא נבדקו ונתניהו יודע שברגע שהוא יזוז מהכיסא כל הדברים האלה יצאו החוצה".

בנימין נתניהו בצוללת  (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו בצוללת (צילום: רויטרס)

דוידוב: הוא מפחד?
יעלון: "בוודאי".
יוכפז: "וזה המניע העיקרי שלו?".
יעלון: "רבותיי, מה אתם לא רואים את זה?".
יוכפז: "אני שואל מה מניע אותו, חושש מהמשפט נגדו המתחדש או יותר חושש מהאופציה שיודח מהשלטון ותפתח חקירה בנושא כלי השיט?".
יעלון: "גם וגם וגם, כל זה עומד בראש שיקוליו אחרת אתה לא יכול להסביר למה הוא הוביל אותנו לבחירות, כשהוגש נגדו כתב חשדות הוא פיזר את הכנסת, שוב אני מזכיר – הוא לא ניצח בשום מערכת בחירות".

לאן זה הולך? רואים את זה מתעצם בכול מיני מקומות בארץ, לאן זה הולך?
"בסופו של דבר הוא יצטרך לזוז, לא תהיה ברירה, בין אם בתוך המערכת הפוליטית".