דרמה גדולה במחאות ברחבי הארץ: אלפי בני אדם הפגינו אמש בגן צ'ארלס קלור בתל אביב וברחובות הסובבים את מעון רה"מ בירושלים, במחאה על התנהלות הממשלה במהלך משבר הקורונה והיחס לעובדים במשק. המשטרה תביא הבוקר (ראשון) בפני בית משפט השלום בירושלים חמישה מהחשודים שנעצרו הלילה במהלך ההפגנה, ותבקש לשחרר ארבעה מהם בתנאים מגבילים, ואת הארכת מעצרו של חשוד שנעצר בגין תקיפת שוטר. 

המפגינים החלו לחסום את טיילת הרברט סמואל בת"א המובילה דרומה כשהם פונים לכיוון מרכז העיר (רחובות אלנבי ורוטשילד), בה התקיימו ההפגנות בשבוע שעבר. המשטרה החישה לזירה רכב עם זרנוקי מים לפיזור הפגנות. בירושלים המוחים חסמו את כיכר פריז הסמוכה למעון הרשמי בבלפור, ומתעמתים עם המשטרה באזור רחוב בצלאל. ממשטרת ישראל נמסר כי 15 מפגינים נעצרו במקום.

בתל אביב, מפקד המשטרה הודיע למפגינים כי מדובר בהפגנה לא חוקית וקרא להם לפנות את המקום בתוך פרק זמן סביר. מאוחר יותר כרזה המשטרה כי כל מי שיישאר במקום ייעצר. עוד נמסר מהמשטרה כי מפגינים התיזו גז פלפל כנגד קצין משטרה. עם תום ההפגנות מסרה המשטרה כי 13 מפגינים נעצרו.

המשטרה סיימה את היערוכתה היום למפגינים שצפויים להגיע למחות בכיכר צ'רלס קלור בתל אביב, שאורגנה על ידי "הדגלים השחורים". אמנים רבים הודיעו על כוונתם להתגייס למטרות המחאה ולהגיע לנאום ולהופיע במהלכה, ביניהם להקת תיסלם, רמי קליינשטיין, מירי מסיקה וחמי רודנר. 

מחאת הדגלים השחורים: הפגנה בצארלס קלור ת''א (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת הדגלים השחורים: הפגנה בצארלס קלור ת''א (צילום: אבשלום ששוני)

מארגני האירוע פרסמו הודעה לקראת ההפגנה, לפיה: "הזיגזגים והשליפות של 48 השעות האחרונות הדגימו את הנזקים האדירים שהממשלה הזאת יוצרת. עם כותרות אי אפשר לשלם במכולת- עמדתם בראש? קחו אחריות". 

מהמשטרה נמסר כי מאות שוטרים יוצבו במקום ויהיו ערוכים לפעילות, ויפעלו במספר מישורי אבטחה, בהם האבטחה על המשתתפים, שמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה בצירים הסובבים את מקום ההפגנה. בירושלים קטע הכביש ברחוב עזה מבן מימון ועד צומת כיכר פריז (לא כולל) כבר נחסם לתנועה' אך המפגינים הצועדים חסמו גם את כיכר פריז. לצד מימוש זכות המחאה, השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולוודא עמידה בתנאי תקנות שעת חירום לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה והכל תוך מיזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים.

מחאת הדגלים השחורים: המשטרה נערכת להפגנה בצארלס קלור ת''א (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת הדגלים השחורים: המשטרה נערכת להפגנה בצארלס קלור ת''א (צילום: אבשלום ששוני)

עוד נמסר כי המשטרה ביחד עם מארגני המחאה קיימו מראש תיאום ציפיות והסדירו את תנאי המחאה כך שישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה על התנאים הנדרשים בדגש לאיום נגיף הקורונה

לאור אירועי המחאות בשבועות האחרונים בתל אביב ובירושלים קראו במשטרה והפצירו בפני משתתפי האירוע להישמע להנחיות לעמוד בתנאי המחאה כפי שתואם מראש ולשמור על הסדר הציבורי ושלטון החוק.