אחד מכל שלושה בוגרים צעירים נמצא בסיכון גבוה יותר לחלות בקורונה קשה בגלל עישון סיגריות. כך עולה ממחקר חדש שבוצע באוניברסיטת קרוליינה שבסן פרנסיסקו (UCSF). המחקר, שממצאיו פורסמו בימים האחרונים בכתב העת Journal of Adolescent Health, התמקד בהתנהגות הקשורה לעישון כגורם סיכון להתפתחות מחלת קורונה קשה. החוקרים בדקו יותר מ־8,400 אנשים בין הגילים 18־25, ומצאו כי 32% מכלל אוכלוסיית המחקר היו בסיכון לחוות את הנגיף בצורה של מחלה קשה. 

לטענת החוקרים, סך הסיכון לתחלואה קשה בקורונה מופחת כאשר מוציאים את המעשנים מתוך המדגם. גם מעבר לעישון סיגריה אלקטרונית בקרב צעירים עשוי להפחית את הפגיעות שלהם למחלות קשות. 

"עישון זוהה כגורם סיכון להתפתחות תסמינים חמורים של קורונה, בדומה למחלות רקע כמו סוכרת ולחץ דם שהחולים בהן נדרשים להישמר היטב", מסביר פרופ' חוליו ויינשטיין, מנהל יחידת הסוכרת בבית החולים וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת. 

"עדויות עדכניות מראות כי עישון קשור לסיכון גבוה יותר להתקדמות בחומרת התחלואה בקורונה ועלול להוביל לאשפוז בטיפול נמרץ או למוות. כמו כן, סוכרתיים שמעשנים נמצאים בסיכון כפול לפתח תחלואה קשה של קורונה, ועליהם לשמור על רמות סוכר מאוזנות באמצעות מד סוכר רציף ללא דקירות, לעמוד בקשר עם הרופא ולהישמר ככל הניתן. מעשנים זקוקים למוטיבציה רבה כדי להפסיק לעשן, והמגיפה יכולה לספק את התמריץ הנכון".