"אפס סבלנות לאנרכיסטים": שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, התראיינה היום (שבת) בתכנית פגוש את העיתונות בערוץ 12, והתייחסה לאפשרות של פתיחת השמיים בצל מגבלות הקורונה, לעימותים בתוך הקואליציה, וכן להפגנות בעת האחרונה נגד התנהלות ראש הממשלה. "יש מפעל הסתה נגד ראש הממשלה, כנגד הימין. זה מפעל הסתה של השמאל, שממומן על ידי הקרן החדשה", האשימה רגב. 

ביחס לסוגיית החזרה לשגרה בעולם התיירות ופתיחת השמיים, אמרה רגב בתחילת הראיון כי "הרבה מדינות סגרו את שעריהן בפני ישראל, ברגע שהיא הפכה למדינה אדומה. אני מאוד שמחה שנתניהו, לאחר שיחה איתי הודיע על פתיחת השמיים ב-16.8. יוון הודיעה שהיא מוכנה לקבל אותנו.  ככל שהתחלואה יורדת אנחנו הופכים למדינה ירוקה".

בהמשך התייחסה לעתידה של חברת אל על, שנתקלה לקשיים מרגע הפסקת הפעילות בשדה התעופה: "בסוף השבוע הדירקטוריון של החברה קיבל את המתווה שלנו, בסך 250 מיליון דולר, כבר בסוף אוגוסט יוצאים להנפקה. ברור שאם אדם אחד יקנה אז הוא יהיה בעל המניות. אם לא יהיה מי שיקנה, אז המדינה תקנה ותקבל את הבעלות על אל על". 

נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

בהמשך התבטאה בחריפות כלפי המפגינים, ואמרה: "יש קריאות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו. יש לנו אפס סובלנות למי שמסית ונוהג באלימות, גם מי ששובר בקבוק. כמו כן, יש אפס סובלנות גם כלפי האנרכיסטים מחוץ לבלפור. הם מנצלים את הדמוקרטיה". 

עוד התייחסה לטענות מצד המוחים נגד התנהלות הממשלה בעת משבר הקורונה. "יש רשת ביטחון כלכלית, יש חל"ת, יש דמי אבטלה. יש תוכנית של ראש הממשלה ושל שר האוצר והתוכנית עברה בכנסת. אני פוגשת אנשים שקיבלו כסף, ואני פוגשת גם שלא קיבלו. המדינה שלנו הצליחה להעביר 90 מיליארד שקלים, רק בגלל נתניהו שהוביל את הכלכלה. אנחנו מנסים לתת לכולם פתרונות, אבל יש הבדל בין הפגנות של כאב, להפגנות של הסתה, קריאה לאלימות, רצח של משפחתו, אני קוראת ליועמ"ש ולמשטרה להתעורר. מעולם ראש הממשלה לא קיבל כל כך הרבה איומי רצח בחייו", ציינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אלוני מור)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אלוני מור)

לסיום, התייחסה למאבקים בתוך הקואליציה סביב סוגיית התקציב ולתוצאות הסקרים האחרונים: "לא איבדנו קשר עם הציבור, אני לא מתרגשת מהסקרים. היו כמה אירועים לא ראויים בתוך הליכוד. כחול לבן לא מחויבים לקואליציה. אני באה בטענות כלפיהם כי אני רואה את שר המשפטים שלא קורא די להסתה ולא קורא לעצור את מי שמאיים על ראש הממשלה. אני מציעה לשני הצדדים להירגע. נתניהו רוצה להעביר תקציב חד שנתי כי זו הדרך היחידה להזרים כספים לציבור. השיקול הפוליטי היחיד הוא של בני גנץ. אם הוא רוצה למנוע בחירות - הוא צריך לתמוך בתקציב חד שנתי. המציאות השתנתה מאז ההסכם הקואליציוני, צריך תקציב חד שנתי כשיש משבר". 

"כשאני רואה את גנץ אומר שהוא לא רוצה לבוא לבית ספר, ושהוא רוצה לישון בבית ספר, אני שואלת מה הוא עושה פה. בכל המדינות יש האטה של המשק. ראש הממשלה עושה הכל כדי להוריד את התחלואה ולהמשיך את הקיום של המשק. בני גנץ צריך להתעורר כדי שלא יביא אותנו לבחירות", אמרה.