עורכת הדין ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו, זומנה היום (רביעי) יחד עם בעלה לחקירה פלילית על ידי התביעה העירונית בעיריית ראש העין, זאת בגין חשד לעבירת בנייה שבוצעה, לכאורה, בבית הנמצא בבעלות בעלה של בן ארי ובשותפות איתה. בתוך כך, קבע בית המשפט כי על פעילת הימין אורלי לב להסיר את פרסומיה השקריים נגד בנה של בן ארי. 

לטענת מפקח בנייה מעיריית ראש העין שנכח במקום, באותו בית לפי החשד בוצע פיצול של הדירה. רישום הדוח על ידי אותו מפקח עורר סערה רבה בשל העובדה שאחת החשודות היא התובעת בתיק ראש הממשלה ונציגת פרקליטות המדינה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוציא מכתב נוקב לעיריית ראש העין לפני מספר שבועות, ובו מתח ביקורת על התנהלות העירייה. מנדלבליט ביקש שראש העירייה ונבחרי הציבור לא יהיו מעורבים בשיקולי התביעה העירונית, גם כשמדובר בעורכת הדין ליאת בן ארי, כמו בכל מקרה אחר.

ליאת בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)
ליאת בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)

בשל העובדה שמדובר בפרקליטה, מי שינהל את ההליך מולה באופן ישיר היא היועצת המשפטית של עיריית ראש העין, עורכת הדין פרומה פורת, ויחד איתה, התובעת העוסקת בתחום התכנון והבנייה בראש העין, עורכת הדין אפרת הדר.

מטעם בן ארי נמסר: "מדובר בנכס שנרכש ע"י קבוצת רכישה שבה השקיע בעלה של עו"ד בן ארי. לא מדובר בדירת המגורים המשותפת של בני הזוג והמשפחה. נושא פיצול הנכס, שבנייתו הושלמה לפני כחצי שנה, אמור להיות מוסדר באמצעות הוראת השעה החוקית הרלבנטית (תיקון 117 לחוק התכנון הבנייה). למען הסר ספק, לגברת בן ארי אין שום מעורבות בהשקעות ובעסקים של בעלה, שהוא אזרח פרטי מן השורה".

מעיריית ראש העין נמסר: "עו"ד ליאת בן ארי ובן זוגה אביב שוויקי, הוזמנו לחקירה שגרתית בחשד לחריגת בנייה בנכס הרשום על שמם בראש העין. מבדיקת הפיקוח העירוני עלה שבני הזוג פיצלו את הדירה שברשותם באמצעות דלת כניסה נפרדת, ללא כל תוספת בנייה".

"בני הזוג הגישו בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לקבלת היתר לפיצול הדירה לאחר שפקח איתר את החריגה בשטח והנושא נמצא בהליך הסדרה. בעיריית ראש העין מטפלים בעשרות מקרים דומים מידי שנה, ובכל מקרה של חשד לחריגת בנייה, בעל הנכס מוזמן לחקירה. היועצים המשפטיים של העירייה והועדה לתכנון ולבניה סבורים כי אין מניעה משפטית לאשר הבקשה, בדומה לבקשות רבות ודומות אשר נדונו ואושרו ע"י הוועדה".

ליאת בן ארי  (צילום: עמית שאבי, פול)
ליאת בן ארי (צילום: עמית שאבי, פול)

כאמור, היום התקיים דיון בבית המשפט בבקשת היועמ"ש להוציא צו להטרדה מאיימת נגד פעילת הימין אורלי לב בגין הפרסומים השקריים שפרסמה ברשתות החברתיות בעניין בנה של בן ארי. השופט קבע כי על לב למחוק את כל הפרסומים השקריים והיא לכאורה אף עשתה זאת כבר במהלך הדיון. 

"כתבתי לפני את התחייבות המשיבה למחוק כל פרסום, גם עתידי, של סרטון זה או סרטון אחר הקושר אותו לבנה של ליאת בן ארי", סיכם השופט. "המשיבה תעשה ככל יכולתה הטכנית לעשות כן והמבקש יעקוב אחר ביצוע התחייבותה".

"האירוע הזה ערער את שלוות נפשי ואת שלוות נפשם של בני משפחתי ולא מגיע לאף אחד יחס כזה", אמרה בן ארי בדיון. "זה שצועקים שאורלי לב תמת לב זה לא משכנע. בשבועיים שלושה האחרונים היא לא מפסיקה להשמיץ את הבן שלי, טוענת טענות סרק. אני עובדת ציבור שמנסה לעשות את עבודתי כראוי והגיע הזמן שבית המשפט יאמר דבר, כדי שעובדי ציבור אחרים ידעו שיש מי שמגן עליהם".

"הגברת 'תמת הלב' ידעה היטב וקיבלה הודעה רשמית שזה לא בני, ובמקום להתנצל ולומר שעשיתי טעות ולחזור בה, היא הסיתה והמשיכה והסיתה וגם הבן השני שלי חטף איומים בעקבות זה", הוסיפה בן ארי. "ביהמ"ש צריך לומר על זה מילה. אי אפשר לתת לאנשים להמשיך לפעול כך כי אני לא יודעת איך זה ייגמר בסוף".