סקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה שמרבית הציבור הישראלי מקפיד על עטיית מסיכה בכל יציאה מהבית. בסקר, שנערך עבור חברת עמוס גזית, המתמחה בשיווק והפצה של מוצרים בתחום הבטיחות והרפואה, כ-70% מהישראלים העידו כי הם עוטים מסיכה בכל יציאה מהבית. זאת, לעומת 29% שהעידו כי הם חובשים מסיכה רק במקום ציבורי. רק 1% העידו כי אינם מקפידים בכלל. 
 
אמנם, על פי הנתונים, אחוז המקפידים על חבישת מסיכה הוא הגבוה ביותר בקרב מבוגרים בגילאי +55, אך בניגוד לתדמית שנוצרה להם, גם הצעירים בגילאי +18 מעידים על הקפדה בחבישת מסיכה. עוד עולה מהסקר כי 73.6% מהנשים מעידות על עצמן כי הן מקפידות על עטיית מסיכה, זאת לעומת 65.3% מגברים. הדתיים מעידים על עצמם יותר מהחילונים כי הם עוטים מסיכה בכל יציאה מהבית. 
 
נתונים אלה ואחרים עולים מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה השבוע. הסקר כלל מדגם של 500 גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. הסקר בדק את עמדות הציבור הישראלי ביחס לחבישת מסיכות, האם הוא מקפיד, מה המניעים לחבישת המסיכה ומה הפרמטרים שהכי חשובים לו בעת רכישת מסכה.
 
עוד עולה מהסקר כי 59% מהמשיבים ענו כי הסיבה העיקרית לכך שהם עוטים מסיכה היא כדי להגן על עצמם, 14.9% מתוך התחשבות בסובבים אותם, 10% כדי להגן על האחרים מסביבם מהידבקות ו- 15% בלבד חובשים מסיכה על מנת לא לקבל קנס. ממצאי הסקר מראים כי הציבור הישראלי הפנים את החשיבות של עטיית מסיכה להגנה על עצמם מפני נגיף הקורונה ולקטיעת שרשרת ההידבקות.
 
מרבית הציבור סבור, כל על פי הסקר, כי הפרמטר הכי חשוב לגבי המסיכה הוא שתהיה יעילה בהגנה מנגיף הקורונה. עם זאת, כשני שליש מהציבור סבור כי חשוב שתהיה נוחה. כאשר התבקשו המשיבים לציין את שני הפרמטרים שהכי חשובים להם כשהם בוחרים מסכה, 72.5% השיבו שתהיה יעילה ותגן מפני הידבקות בנגיף ו-65.5% השיבו שתהיה נוחה. בנוסף, 25.1% ציינו שחשוב להם שהמסיכה תהיה רב פעמית, מה שיכול להעיד על רצון בפתרון חסכוני לטווח הארוך וידידותי לסביבה. רק 3.8% ציינו שחשוב להם שתיראה אופנתית.
 
נשים, יותר מגברים, ציינו כי יעילות המסיכה חשובה להן, בעוד שגברים, יותר מנשים, נוטים לציין שתהיה זולה ושתהיה רב פעמית. עם העליה בגיל, יותר אנשים נוטים לציין את החשיבות של היעילות.  
 
עודד גזית, ממנכ"ל עמוס גזית; יבואנית מסיכות Livinguard לישראל, התייחס לסקר ואמר: "אומנם כ-60% מהציבור עוטים מסיכה כדי להגן על עצמם, אולם, נשאלת השאלה, אם המסיכות שבשימוש ואופן השימוש בהן אכן מגינות על המשתמש בצורה אופטימלית. כיוון שאנחנו עוסקים בתחום הבטיחות והרפואה היה לנו חשוב לבדוק מה הציבור חושב וכיצד הוא מתנהג. ברור כי ישנה חשיבות גדולה לחבישת מסיכה ואנחנו רואים צורך קריטי בהסברה ותמיכה בגורמים המקצועיים בכל הקשור לחינוך השוק".