הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נשא הערב (חמישי) דברים בטקס קצינים ונגדים מצטיינים. בטקס, שנערך בנוכחות המצטיינים, תחת הקפדה על מגבלות הריחוק החברתי, אמר כוכבי כי "בשם הממלכתיות, נכון יהיה שכל אזרחי המדינה, כולם, ישרתו בצה"ל או לפחות בשירות לאומי חלופי".

בפתח נאומו דיבר כוכבי על הסיבות שמביאות את צה"ל להמשיך ולהיות צבא מיוחד, ולהמשיך לזכות באמון הציבור: "מה הופך את צה"ל לארגון כל כך מיוחד, שפעם אחר פעם, זוכה לאמון הציבור, וגורם לאזרחי המדינה ביטחון וגאווה? התשובה נעוצה בראש ובראשונה בהיותו ארגון מקצועי, המגן באופן אפקטיבי בגבולות ותוקף, מסכל ומשמיד איומים באופן שיטתי וקבוע. אבל התשובה נעוצה גם בהיותו צבא עם ממלכתי - צבא העם, הפועל למען העם, שרק שיקולי טובת העם והמדינה לנגד עיניו".

בני גנץ ורוני גמזו בסיור במפקדת הקורונה (צילום: גרגורי באדו / לע"מ)

רא"ל כוכבי דיבר גם על מעורבתו של צה"ל במאבק ובהתמודדות עם נגיף הקורונה ואמר: "לאורך כל התקופה האחרונה, אנו רואים את צה"ל יוצק תוכן של ממש לעיקרון הממלכתיות ולהיותו צבא העם בכל מקום, גם במקומות ובמגזרים שאינם סביבת הפעולה הרגילה שלו, בדיר אל אסד ובבני ברק, בביתר עלית ובאום אל פאחם, ועושה זאת ביחד יד ביד עם הרשויות המקומיות".

הרמטכ"ל חתם את דבריו וציין כי בעיניו, הנטל צריך להתחלק שווה בשווה בין כל אזרחי המדינה: "בשם הממלכתיות נכון יהיה שכל אזרחי המדינה, כולם, ישרתו בצה"ל או לפחות בשירות לאומי חלופי. לא מתקבל על הדעת שחיילי צה"ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מסכים עם הרמטכ"ל בכל מילה".