סקס בזמן התפרצות מגפה יכול להיות מורכב בהרבה מהרגיל, כך אומרת הרופאה הראשית בקנדה, ד"ר תרזה תאם. היא גם ממליצה להימנע מנשיקות ואף לעטות מסכה בזמן קיום יחסי מין.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים

ד"ר תאם, מנהלת תחום בריאות הציבור בקנדה, פרסמה הצהרה רשמית מטעמה, הקוראת לאנשים להיזהר מפני הידבקות בנגיף הקורונה, כאשר מקיימים מגע מיני עם אנשים שאינם בני הזוג הקבועים שלהם, או שאינם באים עמם במגע באופן קבוע. "הסכנה הנמוכה ביותר מפני הידבקות בקורונה בעת קיום יחסי מין היא כאשר את/ אתה בלבד מעורב/ת בהם" כתבה, אולם למי שבוחר לקיים יחסי מין עם בן אדם נוסף, היא מספקת מספר המלצות.

בין השאר ממליצה הרופאה הבכירה, כי בפגישות הראשונות בהן פוגשים אדם חדש, יש להקפיד לעטות מסכה. רק לאחר מספר פגישות בהן מרגישים בטוחים עם בן הזוג החדש ומפתחים בו אמון, אפשר להסיר בזהירות את מסכות הפנים. בתוך כך היא מזכירה כי גם אנשים אשר נראים בריאים ונטולי סימפטומים, יכולים לשאת בגופם את הנגיף.

בהצהרתה הרשמית של ד"ר תרזה תאם נכתב כי נראה שנגיף הקורונה לא עובר דרך מגע מיני לא מוגן, לרבות זרע או נוזלים וגינאליים. למרות זאת, היא ממליצה לעטות מסכות על הפה והאף כאשר מקיימים יחסי מין עם פרטנרים חדשים, וכן קוראת להימנע מנשיקות.

עוד אומרת ד"ר תאם כי אין לקיים מגע מיני מכל סוג עם אדם החולה או הנושא את הנגיף. בסיכום הצהרתה הרשמית, מביאה ד"ר תאם המלצה להימנע מצריכה מופרזת של אלכוהול, על מנת שאפשר יהיה לשמור על שיקול דעת צלול בעניין קיום יחסי מין עם פרטנרים חדשים, וכן לא להתפתות להסיר את המסכות במהלך הסקס.

ההצהרה הרשמית נחתמת בקריאה לקנדים לא לוותר על קרבה אינטימית, גם לא הרווקים מביניהם, אולם להקפיד לשמור על הנחיות ההתגוננות מפני נגיף הקורונה. 129,000 בני אדם אובחנו כחולי קורונה בקנדה, ו-9,135 בני נפטרו מהמחלה.