בבית משפט השלום באשקלון הוצג היום (רביעי) הסדר טיעון בעניינו של תושב העיר אשר הואשם באיומים על ראש הממשלה ובני משפחתו בפייסבוק. החשוד, גבר בשנות ה-50 לחייו, הורשע במעשים, ובית המשפט החליט לגזור עליו מאסר על תנאי לתקופה של שני חודשים.

בהסדר הטיעון נכתב כי "נוכח מצבו הכלכלי והעובדה כי הנאשם אינו בקו הבריאות וללא הרשעות קודמות, מצאנו לנכון שלא לעתור לרכיב כספי, כפי שנהוג במקרים אלה ולהסתפק בענישה צופה פני עתיד שתהווה חרב מעל ראשו של הנאשם".

יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)
יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)

הנאשם, שנהג לפרסם על בסיס קבוע פוסטים נגד ראש הממשלה, רעייתו ובנו, הוסיף תחת שמו בחשבון הפייסבוק: "שונא שנאת מוות את בנימין, שרה, יאיר וכל מי שמשתף איתם פעולה". כמו כן, בין פרסומיו על הקיר, כתב: "וואלה החלאה עף על עצמו, הוא לא יודע מה מחכה לו", והמשיך: "יאיר נתניהו. אם תרגיש לא טוב בהמשך אל תפנה לבית חולים. אלו סימנים פיזיים שמבשרים את מותך והסתלקותך מהעולם הזה".

עורכי הדין נתנאל לגאמי ואלכסי גלפגט מהסניגוריה הציבורית, שייצגו את הנאשם, כתבו כי "לאחר שיח עם גורמים בכירים בפרקליטות שבמסגרתו הוצגו הקשיים בתיק, מבחינה ראייתית, מהותית ונורמטיבית, הוסכם בין הצדדים כי המדינה תסתפק בענישה מקלה ביותר, צופה פני עתיד בלבד שאינה כוללת רכיב כלכלי כלשהו. למרות שלדעתנו הנאשם יכול היה להיות מזוכה בסופו של ההליך, הוא בחר לקחת אחריות על מעשיו, ולהודות במעשה המיוחס לו. אנו שמחים שהמדינה הבינה כי מדובר במקרה מיוחד והציגה את העונש ההוגן".

כזכור, בחודש נובמבר, לאחר שראש הממשלה נתניהו פנה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, בדרישה לפתוח בחקירה בגין הסתה, שוחרר הנאשם לביתו כמה ימים לאחר מעצרו. עם שחרורו שלל בית המשפט את יכולתו להשתמש ברשת החברתית פייסבוק, וכמו כן, הוציא כנגדו צו הרחקה מראש הממשלה, מביתו, ומבני משפחתו למשך 180 ימים.