המגזין הסאטירי הצרפתי, צ'רלי הבדו, פרסם היום (רביעי) קריקטורה חריפה במיוחד של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, זאת על רקע מתיחות מתמשכת בינו לבין נשיא צרפת עמנואל מקרון.

בשער הגיליון הצרפתי החדש מאויר ארדואן יושב על כורסה בתחתונים עם משקה ידו, תוך שהוא חושף את אחוריה של אישה הלובשת חיג'אב תחת הכותרת: "ארדואן - הוא מאוד מצחיק כשהוא לבד". הפער בין בועת הדיבור מפיו של ארדואן, הצועק "הו! הנביא!", לעומת העובדה שהוא אוחז פחית בירה, מציג את ארדואן כאדם המתיימר להיות מוסלמי, אולם בפועל איננו.
 

ביום שבת אמר ארדואן כי מקרון זקוק לטיפול נפשי בעקבות סדרת הערות בהן מתח ביקורת על האיסלאם והדגיש צרפת זקוקה להסדיר את יחסיה. בתגובה, פריז החזירה ביום ראשון את שגרירה מבירת טורקיה אנקרה, זאת על רקע דרישתו של ארדואן ממדינות האסלאם להחרים את מוצרי צרפת.

כזכור, קריקטורותיו של המגזין שרלי הבדו עוררו לא אחת סערה ציבורית שהגיעה לשיאה כאשר איורים משנת 2015, שלעגו לנביא מוחמד, עוררו השראה לכמה פיגועים על רקע לאומני. כזכור, לפני כשבועיים נערף ראשו של מורה בחטיבת ביניים מפרברי פריז, אשר הציג לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד, שפרסם המגזין המדובר. לפי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר" לפני שתקף את הקורבן ושיסף את גרונו.